ناراحتی کارگردان فیلم «ناهید» در نخستین روز / تمجید نوید محمدزاده از پژمان بازغی

اولین نشست رسانه­‌ای جشنواره سی­‌وسوم با حضور عوامل فیلم «ناهید» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم نخستین ساخته بلند سینمایی آیدا پناهنده است که در جشنواره امسال نخستین اکران بخش نگاه نو هم بود.

در ابتدای این نشست که به علت کمبود وقت، بسیار فشرده برگزار شد. بیژن­امکانیان از تجربة تهیه­کنندگی و ارزشی که برای این حرفه قائل است صحبت کرد. امکانیان فیلم «ناهید« را فیلمی کم نقص و آن را مدیون عشق گروه اجرایی در کار دانست. او همچنین از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای حمایت از این فیلم قدردانی کرد و کمک­های این مرکز را عامل به ثمر نشستن این فیلم در طی 6 ماه اخیر دانست.

آیداپناهنده به عنوان کارگردان فیلم گفت که بسیار پیش از این قصد داشته است که نخستین فیلم بلندش را بسازد، اما این اتفاق سال­ها به تاخیر افتاده است و اگر بیژن امکانیان تهیه­کنندگی فیلم را بر عهده نمی­گرفت، ممکن بود ساخت فیلم نخستش بازهم به تاخیر بیفتد. او فیلم بلند خود را ادامه تجربه­اش در فیلم کوتاه و مستند دانست.

این کارگردان ار نزدیکی با فرهنگ گیلان و مناسبات فامیلی سببی که با این خطه دارد صحبت کرد و مهم­ترین سختی ساخته شدن این پروژه در گیلان را هماهنگ کردن لهجة بازیگران و رسیدن آن­ها به یک سطح دانست و از تلاش بازیگران این فیلم به‌ویژه نویدمحمدزاده و ساره بیات تقدیر کرد.

پژمان بازغی هم «ناهید» را فیلمی بسیار شریف و با فیلم­نامه­ای قوی و سینمایی دانست و گفت: پس از خواندن فیلم­نامه می­خواستم نقش ناهید را بازی کنم اما به من اجازه ندادند!

بازغی اشاره کرد که نخستین بار است که با ته­لهجة گیلانی که اصلیت خود او نیز هست بازی می­کند.

او ه نخستین تجربة کاری خود با یک کارگردان خانم را سخت توصیف کرد و به شوخی گفت: در فیلم هم مثل خانه باید به خانم­ها چشم بگوییم.

ساره بیات بازیگر نقش اول این فیلم تجربه­اش در ناهید را بسیار متفاوت از سایر کارهایش دانست و از کسانی که در فیلم به لهجة او کمک کردند تشکر کرد. او گفت: ما بسیاری از اوقات حتی از افراد بومی برای تصحیح لهجه مان استفاده می­کردیم.

نوید محمد زاده در پاسخ به صحبت­های مجری در مورد کنجکاوی­هایی که در مورد او پس از بازی در فیلم «عصبانی نیستم» وجود داشته، گفت که در طی یک سال اخیر پیشنهادهای زیادی داشتم اما خیلی ها را نپسندیدم.

 او از فیلم‌نامه «ناهید» به عنوان یکی از بهترین فیلم­نامه‌های امسال نام برد و ادامه داد: برای قبول کردن نقش باید آن را دوست داشته باشم و با آن حال کنم. چرا که بازی کردن در فیلم بد، حالم را بد می­کند و به­هم می‌ریزد.

محمدزاده گفت: عاشق پژمان بازغی­ام؛ چرا که این بازیگر در لوکیشنی که با هم داشتیم برای آنکه فریاد زدن با لهجه را به من یاد بدهد، آنقدر فریاد کشید که صدای خودش گرفت.

این بازیگر وجود این حس همکاری بدون رقابت بین بازیگران را بسیار ضروری دانست.

نویدمحمد زاده میلاد حسین­پور را که نقش بچه ناهید را بازی کرد نابغه دانست. میلاد حسین­پور که اهل آستانة اشرفیه است تجربه خود در فیلم ناهید را بسیار خوب دانست و از کارگردان و عوامل اجرایی تشکر کرد.

پناهنده کارگردان فیلم در پایان انتقاد و ناراحتی شدید خود را از این­که فیلم اول جشنواره هستند و در آخر هفته هیچ اکرانی ندارند ابراز کرد. او گفت: امیدوارم این که کار ما گوشت قربانی شده است اتفاقی باشد و قصد و نیتی پشت آن نباشد، من ناراحتم و نمی­توانم بگویم نیستم.

 پژمان بازغی نیز از این­ که فیلم­ های اول از بخش سیمرغ ­های مردمی کنار گذاشته شده ­اند انتقاد کرد و گفت: حالا که ما در سایر سیمرغ­‌ها هم نیستیم، حداقل از این طریق می­ توانستیم بازخورد کار را بسنجیم و ببینیم مخاطب چطور با کار ما ارتباط برقرار کرده­ است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 3
    هالیود شده .همین را کم داشتیم .خنده داره .