مهر نوشت:

مدیر عامل سایپا گفت: هم اکنون پراید در عراق، سوریه و ونزوئلا به نام خودرو خوشنام شناخته می‌شود.

سعید مدنی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان تاکسیرانی برای نوسازی این ناوگان گفت: هدف سایپا کیفی سازی و ارائه محصولات جدید با درصد ساخت بالا است، ضمن اینکه قرار است تیبا را نیز به ناوگان تاکسیرانی اضافه کنیم، چرا که بخش عمده ای از صادرات سایپا به خارج کشور به منظور ورود به ناوگان تاکسیرانی سرعت می گیرد.

مدیره عامل گروه خوردوسازی سایپا افزود: هم اکنون پراید در عراق، سوریه و ونزوئلا به نام خودرو خوشنام شناخته می‌شود؛ علیرغم اینکه در داخل مورد غضب واقع است اما مردم این کشورها از قطعات یدکی و خودروهای سایپا راضی هستند.

وی گفت: در ایران شرایط بسیار خاص است و تحت فشار تحریم‌ها، سختگیری هایی صورت می گیرد اما به هر حال سایپا در سال‌های آتی افزایش تولید را صورت می دهد.

مدنی افزود: تولید پراید به تدریج کاهش می یابد و تولید تیپا افزایش خواهد یافت ضمن اینکه از بهمن و اسفندماه سال جاری نیز خودروهای پلتفرم ایکس ۲۰۰ وارد ناوگان شده و پیش فروش می شود.

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تلاش داریم در سال‌های آینده تولیدات دیگری همچون خودرو آریو به تولید انبوه برسد و به تدریج درصد ساخت داخل آن افزایش خواهد یافت.

همچنین در این نشست میثم مظفر مدیرعامل تاکسیرانی نیز از جابه جایی روزانه ۴.۵ میلیون مسافر از طریق ناوگان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد و گفت: راه اندازی دانشکده تاکسیرانی به منظور تربیت تاکسیرانان الگوی موفقی به شمار می رود تا بتوان تاکسیرانی را به عنوان یک دانش تخصصی و شغلی در جامعه رواج داد به نحوی که تاکسیرانان در این دانشکده از مسائل فنی خودرو تا مسائل روابط عمومی و ارتباطات و مهارت‌های شخصی را فرا خواهند گرفت.

مظفر ادامه داد: از ابتدای سال ۳هزار و ۲۰۰ سمند EF7 جایگزین پیکان‌های فرسوده شده و بنا است این تعداد تا پایان سال به ۴ هزار دستگاه برسد، این در حالی است که جایگزینی پیکان‌های فرسوده با سمند بیش از ۸ تن کاهش تولید ذرات آلاینده را سبب شده و ۱۲ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

وی گفت: آمادگی وجود دارد تا با سایپا کار بزرگی را رقم زده و محصولات مدرن و فراتر از کیفیت خودروهای فعلی را در ناوگان تاکسیرانی به‌کار بگیریم.

مظفر اظهارداشت: هر خودروسازی که برای ورود خودروهای هیبریدی وارد شود، تعهد می دهیم به ازای هر خودرو ۶۰ میلیون تومان وام با بهره ۱۵ درصد بدهیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    166 3
    براي تاكسيراني دانشكده لازم نيست. براي اينجور كارها آموزشكده فني و حرفه اي تأسيس مي كنند. دانشكده مربوط به علوم است مجيدجان تاكسيراني كجايش به علم مي خورد؟
  • عربلو A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    268 7
    جوك سال يا پيشواز دروغ 13 بدر : هم اکنون پراید در عراق، سوریه و ونزوئلا به نام خودرو خوشنام شناخته می‌شود ...... شان مردم را شماها با اين حرفها و كارها خيلي وقته كه تو دنيا پائين آورديد و در عوض موجودي جيبتون رو همينطور بالا برده ايد
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    226 6
    تا دو سال دیگه باید خودمان را با آنگولا و جزایر ماداگاسکار مقایسه کنیم و شاد هم باشیم۰۰۰ بنز و بی ام و و پورشه که ماشین نیستند
  • حامد EU ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    301 6
    بله وقتی پنج میلیون میفروشید معلومه خوشنام میشه
  • بی نام RO ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    251 5
    حرفهایی که آقایان میزنند خودشان به حرفهای خودشان خنده شون نمی کیره بدا به حال صنعت بی در و بیکر ایران با چنین مدیرانی..........................
  • نیما IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    292 4
    نه بابا . منم پراید رو 2 میلیون تومن میخریدم خوشنام بودم . نه اینکه 20 میلیون تومن با تحویل 1 ساله .................... .
  • اسکندر A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    1 0
    ایا درسته که خط تولید پراید های صادراتی جدا از سایر خطوط بوده و نظارت و سخت گیریهای بیشتری در تولید آنها اعمال می شود؟ آیا سهم ایرانیها قیمت بیشتر و کیفیت کمتر است؟
  • مهدي مهدي IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    خداوكيلي اين نظرات منفي داره كه شما منفي داديد؟؟؟؟؟؟؟؟