ایرنا نوشت:

'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا بودجه چهار تریلیون دلاری سال مالی 2016 را روز دوشنبه به کنگره تقدیم می کند که یقینا جمهوریخواهان را به دلیل افزایش مالیات ثروتمندان و بازرگانان، عصبانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، انتظار می رود اعضای جمهوریخواه کنگره که اکنون اکثریت را در اختیار دارند؛ با وجود آنکه لایحه در حالی به کنگره ارسال می شود که کسری بودجه کاهش و میزان محبوبیت اوباما کمی افزایش یافته است، با تصویب آن مخالفت کنند.

با آنکه جمهوریخواهان خواسته های خود را دنبال می کنند، اما باید در نهایت با اوباما به توافق برسند زیرا امضای وی به عنوان رییس جمهوری آمریکا برای تبدیل لوایح به قانون ضروری است.

با وجود این، چالش های عمده ای مانند نیاز برای افزایش سقف بدهی های دولت آمریکا و تلاش برای کاهش بودجه وزارت دفاع و آژانس های داخلی که به عنوان اقدامات دولت به منظور کاهش کسری بودجه انجام شد، وجود دارد.

اولین موضوع، نیاز برای نهایی کردن بودجه سال مالی 2016 برای وزارت امنیت داخلی است. جمهوریخواهان تعیین بودجه این وزارتخانه را به کاهش استفاده اوباما از قدرت دستور العمل اجرایی مشروط کرده بودند. سال مالی 2016 از اول مارس 2015 تا اول مارس 2016 خواهد بود.

بر اساس توافق پیشین کاخ سفید و کنگره آمریکا، بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا 27 فوریه (8 اسفند) پایان می یابد. قرار است اوباما فردا در این وزارتخانه حاضر شده و سخنرانی کند. وی در نطق رادیویی هفتگی خود روز گذشته جمهوریخواهان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

اوباما خواستار افزایش مالیات ها برای ثروتمندان و فعالان صنعت نفت و گاز شده است.

وی همچنین پیشنهاد طرح های جدید در زمینه آموزش و خدمات کودکان ارائه داده؛ اما خواستار کاهش سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز جاده، پل و دیگر پروژه هاست.

اوباما همچنین خواستار افزایش هزینه های سالانه وزارت امنیت داخلی است.

تحلیلگران معتقدند کنگره و کاخ سفید سال پرتنشی پیش رو دارند. دولت خواستار افزایش 38 میلیارد دلاری بودجه پنتاگون است که احتمالا جمهوریخواهان با آن موافقت می کنند اما اوباما خواستار افزایش بودجه متناسب برای برنامه های داخلی دیگر است که به تنش بین جمهوریخواهان و دموکرات ها تبدیل خواهد شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =