ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه حاشیه که به متن آسیب بزند، می تواند به اصل مذاکره هسته ای آسیب بزند و برای ملت، اصل مذاکره مهم است نه حاشیه های آن.

جواد جهانگیرزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این که تیم مذاکره کننده باید مورد حمایت قرار گیرد، تردیدی نیست، همچنین در این که این تیم چارچوب ها را به درستی رعایت می کند، از ظرفیت های خود استفاده می کند و مسوولیت دشواری دارد تردیدی نیست.

وی با اشاره به این که حاشیه های این مذاکرات نباید به متن آسیبی بزند، گفت: پرونده هسته ای پرونده ای ملی است، این پرونده مربوط به جناح خاصی نیست، از این رو همگی باید کمک کنیم و از هر اتفاقی که منجر به ایجاد شکاف در مسیر حمایت ملت و منتخبان ملت شود، باید پرهیز شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده نیز علاوه بر این که باید در راستای مذاکرات تلاش کنند، باید دقت کرده و حساسیت هایی داخلی کشور را نیز در نظر بگیرند.

این نماینده مجلس افزود: من در گروه ها و جریانات سیاسی نگاه منفی نسبت به افراد داخل تیم نمی بینم.

وی با اشاره به این که هر گونه حاشیه که به متن آسیب بزند، می تواند به اصل مذاکره آسیب بزند، گفت: برای ملت اصل مذاکره مهم است نه حاشیه های آن.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی گفت: ما دیپلمات های بسیار مجربی را امروز در اختیار داریم و می بینید که تیم مذاکره کننده ما در برابر 1+5؛ 6 کشور قدرتمند می ایستد، سخن می گوید و حرف حقوقی، سیاسی و فنی می زند.

روحانی اظهارداشت: «این برای کشور ما افتخار است، حالا ممکن است کسی ایراد بگیرد و بگوید آقا تند راه رفتی، کند راه رفتی یا این که کتش کج بود، عینکش چطوری بود، این ها که حرف نشد. ما باید به دیپلمات های شجاعمان افتخار کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: تیم مذاکره کننده چند روز پیش آمده بودند و می خواستند که به مذاکرات بروند، دیدم نه شب خوابیده اند و نه شب قبل آن، آن شب نیز که عازم مذاکره بودند، آن ها نه شب و نه روز دارند، تلاش می کنند و شجاعانه سخن می گویند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    12 1
    درود بر شما و درود بر آقاي رو حاني و مخصوصا آقاي ظريف عزيز