۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

در همه ی کشورها معمول و معقول است که نمادی از مهم ترین وقایع آن کشور، با مردم همراه و همزاد نسل آینده باشد جز اینجا! چرا؟

ایران و ایرانی، حالا دیگر سی و ششمین زادروز "انقلاب اسلامی" را به جشن می نشیند اما در مرکز و پایتخت کشور، خبری از نمادِ این واقعه ی عظیم نیست. بیست و پنج سال از آخرین روزهای خون و شهادت می گذرد اما نمادی از حقانیت شهیدان بی کفن نیست. بیش از همین مدت از بمباران های هوایی می گذرد اما نشانی از آن روزهای سخت و جانفرسا نیست؛ تا نوجوان و جوان امروز و آینده سازان جامعه ی اسلامی، با چشمان خویش ببینند و از نزدیک لمس کنند که پدربزرگ ها و پدران و برادرانشان و حتی مادربزرگ ها و مادران و خواهرانشان، چگونه با چنگ و دندان، دشمن را از خانه و وطن راندند و...

القصه! چه خوب است اگر جایی نه فقط در تهران؛ بلکه در جاهایی همچون آبادان و خرمشهر و شلمچه و فکه و دهلران و مهران و اندیمشک و دهلاویه و دهلاویه ها؛ نماد و نشانه هایی از ایام تلخ و شیرین و روزهای فداکاری و امید و آرمان و خاطراتِ زنده ی زنان و مردان انقلاب اسلامی باشد تا در فضاهای مجازی، برای همگان، به نمایش درآید.

به عنوان مثال، خیابانی است در تهران به نام "هویزه" که فقط نام خیابان، یادآور شهر هویزه است و چه نیک است اگر وجه تسمیه و نامگذاری این خیابان، دست کم، در روزهای دهه ی فجر انقلاب اسلامی به نمایش عموم گذارده شود.

و البته دلیل و چرایی انجام نشدنِ چنین رویکردهایی را در فضاهای شهری، باید از شهرداری پرسید و این که چرا شورای شهر، شهر را مدیریت نمی کند؟

در همه ی کشورها معمول و معقول است که نمادی از مهم ترین وقایع آن کشور، با مردم همراه و همزاد نسل آینده باشد جز اینجا! چرا؟

خوب است مسؤولان شهری تهران هم سری به میدان انقلاب بزنند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شوش IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    20 0
    اعضای شورای شهر چه تخصصی در مدیریت شهری دارند . دانش سطحی در گذران امور در هر نهادی اثربخش نیست .
  • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    3 0
    مثلا ساعی و رضا زاده چه ایده ای در معماری شهری و مدیریت شهری میخان ارایه بدهند
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    2 0
    اینحا به اندازه کافی صدا و سیما روی مسایل تلخ وشیرین مانور میدهد
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 3
    اين مطلب چه مي خواست بگويد.وظيفه شوراي شهر مديريت شهر نيست.شهردار انتخاب مب كنند براي همين اگر ار عملكرد شهرداري اعتراض يا نقد داري بنويش و به شورا اعلام كن.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    2 0
    اگر روزی برسد که از میدان ازادی تا میدان امام حسین در دو سمت خیابان فضای سبزی به عرض 50 متر ببینیم باید گفت که شورای شهر تهران و شهردارش کاری کرده اند کارستان.
  • سعید IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    3 0
    دیگه از این بیشتر میخوان چه کاری انجام بدن. الان شهردار مجری مصوبات شورا شده بیشتر از این منظورتونه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    1 0
    اقامگرقراراست شهررامدیریت کند؟