۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۱

روزنامه شرق سیدجمال هادیان طبایی زواره نوشت:

هفته گذشته فراغتی دست داد تا به‌دور از روزهای شلوغ جماران و در یک روز خلوت وسط هفته برای چندمین‌بار از منزل حضرت امام(ره)، نگارستان امام‌خمینی(ره) و حسینیه جماران دیداری داشته باشم. در حین این دیدار چندساعته و تفکر دوباره به ویژگی‌های فردی و نقش امام(ره) در تحولات جهانی، پیشنهادی به ذهنم رسید که اجرای آن را در مسیر اعتلای نام و طریقی می‌دانم که آن بزرگمرد بر جای نهاد. چندروزی سبک و سنگین کردم و پیرامون آن اندیشیدم تا تردیدم درباره طرح و انتشار این پیشنهاد برطرف شد.

ایشان اسطوره‌ای ماندگار در تاریخ آزادیخواهی جهان است؛ همو که مردم ایران در استقبالِ بازگشتش به وطن و مشایعت عروجش به ملکوت اعلی، بزرگ‌ترین استقبال و مشایعت تاریخ را رقم زدند. عبد صالحی که شجاعت، جسارت، روشن‌بینی و قدرت کاریزماتیکش نه‌تنها در میان ایرانیان و مسلمانان بلکه در تمام جهان زبانزد خاص و عام است. رهبری جامع‌الاطراف که با قدرت ایمان خود، منشأ و مبدأ یکی از بزرگ‌ترین تحولات اجتماعی قرن حاضر شد و میلیون‌ها نفر را مبهوت و شیفته خویش کرد.
یکی از ویژگی‌های ایشان، نگاهی فرانگر، افکاری درخشان، به‌دور از تحجر و فتاوای دقیق، به‌روز و قابل استفاده برای همه بود و این یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت جهانی او در میان ملل، مذاهب و سلایق مختلف است. در ذکر مثالی برای کاریزمای حضرت امام(ره) همین بس که یکی از اعضای گروه خلبانی شرکت ایرفرانس که امام(ره) را از پاریس به ایران آوردند به قول خودش چنان جذب قدرت معنوی خمینی شد که بهترین شرایط زندگی و کاری را در فرانسه رها کرد و در شرایط نه‌چندان مناسب معیشتی و بدون هیچ توقعی و تنها به عشق و علاقه امام‌خمینی(ره) تاکنون در ایران روزگار می‌گذراند.
همواره در میان ملل جهان مرسوم است که روزهایی را در تقویم سالانه خویش به نام رهبران فکری یا قهرمانان ملی، علمی، فرهنگی یا ورزشی نامگذاری می‌کنند. این روزها اغلب روز تولد قهرمانان یا روزی است که در آن قهرمان ملی زمینه‌ساز تحول یا رویداد بزرگی بوده است. کمتر دیده شده است که روز وفات افراد برای بزرگداشت قهرمانان در نظر گرفته شود. از این رو نامیدن روزی به نام «روز امام خمینی(ره)» که در تقویم رسمی ثبت و ضبط شود فهم بین‌المللی را درباره مقام و شخصیت امام راحل- فارغ از زمان و برای همیشه- افزون‌تر خواهد کرد. برای این کار چه روزی بهتر از روز ورود امام به ایران و شکل‌گیری استقبال تاریخی از رهبر فقید انقلاب اسلامی است؟ پیشنهاد نگارنده این است که با اقدام شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و در آستانه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، روز ١٢بهمن به‌عنوان «روز امام‌خمینی» نام گیرد و تمامی مراسم و نکوداشت‌های محتوایی درباره شخصیت و سیره حضرت امام(ره) در این تاریخ تجمیع و با قوت و قدرت افزون‌تری برگزار شود.
این پیشنهاد نه‌تنها شخصیت امام‌خمینی(ره) را در میان جهانیان بیش از پیش معرفی خواهد کرد، بلکه با تجمیع مراسم نکوداشت و همایش‌های پیرامون شخصیت عظیم‌الظرفیت امام راحل در روزی که به نام معمار کبیر انقلاب نامگذاری می‌شود موجب هم‌افزایی و استفاده بهینه از انرژی، امکانات، ظرفیت زمانی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی خواهد شد و بر قدرت برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز امام(ره) خواهد افزود.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =