در بند "ب " سیاست‌های اجرایی لایجه بودجه سال 1394 شهر تهران آمده است،‌ " توجه به ضرورت مشارکت شهروندان در فرایند بودجه ریزی سالانه در مدیریت شهری" . بر این اساس لایحه بودجه‌ای که توسط شهردار به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم شده در دسترس تمامی علاقه‌مندان و صاحب‌نظران قرار می گیرد تا از نظرات کارشناسی آنان در تصویب بودجه مناسب برای سال آینده شهر تهران بهره‌مند شویم.

از جمله دلایلی که موجب شده تا این لایحه در اختیار شهروندان و کارشناسان قرار گیرد علاوه بر اجرای سیاست های لایحه بودجه و‌ مشارکت حقیقی شهروندان،‌ ابهاماتی است که در تدوین لایحه سال 94 وجود دارد؛ زیرا پیش از این در لوایح سنواتی، تمامی موارد به ریز و به تفکیک شامل بودجه مصوب سال قبل، عملکرد ده ماهه سال جاری و پیشنهاد برای سال آتی دقیقا ذکر می شد تا قابل مقایسه و تحلیل و تصمیم گیری داشته باشد اما امسال لایحه بودجه اینگونه نیست و تنها پیشنهادات سال آتی درج شده و قابلیت مقایسه، عملکرد و مصوبات سال قبل را نداشته است.

همچنین اعضای شورا باید در کمتر از یک ماه بودجه 4 هزار صفحه ای را مطالعه و بررسی کنند از این رو اطلاعات لایحه را بر روی سایت می گذارم تا مردم و کارشناسان آن را تحلیل کنند و اظهار نظر خود را به شورا ارائه کنند.

می توانید بخش های مختلف لایحه بودجه را از لینک های زیر دانلود کنید؛

لایحه بودجه

پیوست شماره یک

پیوست شماره دو

پیوست شماره سه

پیوست شماره چهار

پیوست شماره پنج

نظرات خود را درباره لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری، به این نشانی ایمیل کنید؛ Hafezirahmatollah@gmail.com

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیا IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    4 0
    برای تامین بودجه شهرداری، پیشنهاد میکنم طبق روال سابق منتها با قدرت تمام کل باغات و درختان باقیمانده در استان تهران را هم قطع کنید و جاش مجتمع تجاری اداری و یا مغازه بسازید.
  • ن IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    به هرچیزی اعتقاد دارید فکری به حال این شهر بکنید .