با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و پیشکسوتان/مراسم گرامیداشت جعفر سلماسی و محمود نامجو برگزار شد

مراسم پانزدهمین سالگرد درگذشت جعفر سلماسی و بیست و پنجمین سالگرد درگذشت محمود نامجو، دو وزنه بردار پرافتخار ایران، آسیا و جهان برگزار شد.

سایت کمیته ملی المپیک نوشت:در این مراسم که با همت فدراسیون وزنه برداری برگزار شد، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری، بهرام افشارزاده، رئیس سابق فدراسیون و مدیرعامل کنونی باشگاه استقلال، محمدرضا طالقانی، کوروش باقری، حسین توکلی و سید مهدی پانزوان از جمله سرشناس ترین چهره های حاضر بر مزار جعفر سلماسی و محمود نامجود بودند و یاد و خاطره این دو قهرمان ارزنده ورزش کشور را گرامی داشتند.

در این مراسم که با حضور جمعی از پیشکسوتان وزنه برداری و ملی پوشان وزنه برداری کشور برگزار شد حسین رضازاده، کیومرث هاشمی و بهرام افشارزاده در مدح خصایص اخلاقی جعفر سلماسی و محمود نامجو برای حاضرین سخنرانی کردند و پس از مداحی، حضار برای قرائت فاتحه بر مزار این دو قهرمان حضور پیدا کردند.

جعفر سلماسی در المپیک 1948 لندن، نخستین مدال تاریخ ورزش ایران را در بازیهای المپیک به دست آورد. محمود نامجو نیز  علاوه بر کسب دو مدال نقره و برنز المپیک 1952 و 1956، در رقابتهای جهانی 1949  لاهه، نخستین مدال طلای تاریخ ورزش ایران را در رقابتهای جهانی به گردن آویخت.

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =