هاشم بیک زاده که با بدشانسی جام ملت ها را از دست داد، حرف های جالبی درباره این تورنمنت می زند.

به گزارش خبرآنلاین؛ او از حمایت های هواداران می گوید و از اینکه وقتی آنها را در فرودگاه امام خمینی (ره) دید، چه حسی داشت.

دقایقی دیگر فینال جام ملت های استرالیاست. بین استرالیا و کره جنوبی....

(با حسرت) هنوز باورم نمی شود حذف شده ایم. امروز باید ما یکی از تیم های فینالیست بودیم. حتی کره جنوبی هم قدرت مقابله با ما را نداشت. شک نکنید اگر در نیمه نهایی به آنها می رسیدیم، برای چهارمین بار می بردیم. حق ما را خوردند... یادش می افتم، بغض می کنم. من بازی عراق را در بین مردم دیدم، بعد از بازی اشک می ریختند. نمی دانم داور استرالیایی چطور می خواهد جواب اینهمه اشک و ناراحتی را بدهد.

او اشتباه بزرگی کرد ولی در فوتبال این اشتباهها طبیعی است.

من هم ترجیح می دهم دیگر در این باره حرف نزنم و بگویم داور اشتباه کرد. دو راه داریم. یا اینکه بنشینیم همچنان گریه کنیم و حسرت بخوریم. دو اینکه برای جبران، تلاش تازه ای را آغاز کنیم. ما راه دوم را انتخاب می کنیم. تیمی که من در جام ملت ها دیدم، تازه اول راه است. شما شک نکنید با این میزان حمایت مردم و تلاشی که تمام تیم ملی انجام می دهند، آسیا را تحت تاثیر قرار می دهیم.

بعد از جام ملت ها اکثر مردم از تیم ملی حمایت کرد. این جو تا به حال وجود نداشت...

وقتی به تهران رسیدیم، در فرودگاه همه ناراحت بودیم. نمی توانستیم سرمان را بالا بگیریم. ولی وقتی ناراحتی ما را دیدند گفتند سرتان را بالا بگیرید چون از نظر ما برنده هستید چون تلاش تان را کردید. من دست تک تک هواداران را می بوسم. خودم قبل از شروع جام یک خاطره بسیار تلخ داشتم؛ مصدومیتم. وقتی آسیب دیدم فکر کردم دنیا تمام شده است. ولی با دلگرمی مردم، کروش، اعضای کادرفنی، بازیکنان و مسئولان توانستیم با این اتفاق کنار بیایم. از همین جا می خواهم دست تک تک آنها را ببوسم. اما این یک ماه را فراموش نمی کنم چون انصافا مردم در استرالیا سنگ تمام گذاشتند. همه جوره پشت ما بودند و حمایت کردند. عشق به تیم ملی را نشان دادند. به خاطر همین بچه ها در زمین همه کار می کردند. بازی با عراق مگر ممکن بود 10 نفره، زیر آنهمه فشار، تیم ملی دو بار گل خورده را جبران کند؟ به خاطر همین مردم و لطف خدا بود.

تیم بودن ایران یکی از ویژگی های اصلی بود.

بله، ایجاد دوستی کار سختی نیست. دیدید که در تیم ملی این دوستی به وجود آمد. چرا؟ چون کروش، کادر فنی و بازیکنان خواستند. بازیکن وقتی از نظر فکری راحت باشد، به زمین می رود و سرش را جلوی توپ می گذارد. همه در جام ملت ها با قلب شان بازی کردند و مردم هم با قلب شان پشت تیم ملی بودند. من شک ندارم اگر بازی های تدارکاتی بیشتری داشتیم، ایران نتایج بهتری می گرفت. من معتقدم می توانستیم کیفیت بهتری نشان دهیم چون ایمان دارم تیم قدرتمندی هستیم ولی متاسفانه تنها دو بازی دوستانه داشتیم. نباید به خودمان دروغ بگوئیم. برای بهتر شدن نیاز به بازی دوستانه داریم. دیگر آن دوران به سر رسید که باخت را گردن این و آن بیاندازیم. ما هم دوست نداریم مدام بگوئیم به داور باختیم. خود کروش هم گفت ما باید فوتبال مان را توسعه بدهیم و پیشرفت کنیم. اگر کروش حفظ شود، به طور قطع می توانیم تیم قدرتمندترین بسازیم و به جام جهانی 2018 صعود کنیم اما جدایی او، دوباره ما را به نقطه اول بازمی گرداند.

اتفاقا بحث در این باره زیاد است. خیلی از بازیکنان تیم ملی از او حمایت کردند.

اول از همه باید از کروش یک تشکر ویژه کنم. مدیون او هستم. قبل از جام جهانی آسیب دیدم و زودتر من را به برزیل فرستاد. شاید هرکس دیگری جای او بود، سریعا یک بازیکن را جایگزینم می کرد. ولی به من گفت هاشم نگران نباش، ایمان دارم آماده می شوی و برای تیم من یک مهره مهم هستی. وقتی این حرفها را زد، فهمیدم که آدم مهمی هستم، حتی با اینکه مصدوم شده بودم. همین که در جام جهانی کنار تیم بودم، یک دنیا برایم ارزش داشت. قبل از جام ملت ها هم که آسیب دیدم. باورم نمی شد. شوکه بودم. به من گفت مصدومیت در زندگی هر بازیکنی اتفاق می افتد. تو کنار تیم ایران خواهی ماند و با هم افتخار کسب می کنیم. من تازه بعد از این جام فهمیدم افتخار فقط به جام و مدال نیست. چه افتخاری بالاتر از اینکه مردم ایران حتی با وجود شکست، حامی تان باشند؟ فکر می کنم ماندن کروش تصمیمی است که یک ملت می خواهد. همه او را دوست دارند. من فکر می کنم الان وقت تعامل در فوتبال ایران است. باید همه به همدیگر کمک کنند تا فوتبال ایران بتواند پیشرفت کند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    5 32
    مطمئنی افتخارت به لابی کردن با قلعه نویی نیست ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    33 14
    کارت توي تيم استقلال تمومه.مافيا کلکت رو ميکنه.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    6 31
    هاشم تو آدم مهمی هستی؟واقعا باور کردی؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    24 4
    ای گل گفتی اقا هاشم.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    4 14
    وقتی این حرفها را زد، فهمیدم که آدم مهمی هستم