نسیم آنلاین نوشت:

ربیعی گفت: ۲۰۰ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد. وزیر تعاون در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه ۸۰۰ هزار شغل جدید نیاز داریم، گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت توانستیم با همین بودجه ارز برنامه خود را در زمینه اشتغال ادامه دهیم و این کاهش قیمت در برنامه‌های ما خللی ایجاد نخواهد کرد.

علی ربیعی در حاشیه کارگاه آموزشی سیاست های توسعه اشتغال پایدار در جمع خبرنگاران به طرح تکاپو اشاره کرد و گفت: مطالعاتی برای تحرک اشتغال در کشور در دولت انجام شد تحت عنوان طرح تکاپو به طوری که بتوانیم بر اساس این طرح حمایت های لازم از اشتغال خرد، متوسط و کوچک انجام دهیم.

او گفت: اشتغال در بخش پتروشیمی و نفت نیاز به ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد، اما اگر بخواهیم یک شغلی را از صفر ایجاد کنیم در بخش های کوچک و متوسط نیاز داریم که حداقل ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کنیم، بنابراین هدف ما مداخله و حمایت از بخش های کوچک است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شعار ما «اشتغال بزرگ، بنگاه کوچک» است، گفت: بدین منظور برای رشد مشاغل یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم و همچنین در بخش کشاورزی، صنعت و تولیدات نیز ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است و تمامی این اقدامات برای این بوده که در بنگاه های کوچک، متوسط و خرد تحرک ایجاد شود.

ربیعی با اشاره به اینکه تاکنون تسهیلات بانکی به سمت بنگاه هایی بوده که یا بدهی داشتند و یا بزرگ بودند، گفت: قرار شده با تشکیل کارگروهی برای حمایت از بنگاه های خرد برنامه ریزی های لازم انجام شود و در همین راستا طرح تکاپو از سوی رئیس جمهور تعریف شده است تا زمینه کارآفرینی و اشتغال در استان ها، شهرها و همچنین روستاها ایجاد شود.

به گفته او ، این طرح نوعی حمایت و کار کلینیکی برای بنگاه های خرد و کوچک است و همچنین سامان دادن به افراد آماده کار و توانمندسازی آنها است.

ربیعی گفت: در این خصوص صندوق مهر امام رضا به صندوق کارآفرینی تبدیل و در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی از آن استفاده خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در بخش های فرش، صنایع دستی، کفش و لباس نیز هماهنگی های لازم انجام شده است، گفت: اعتبارات خوبی با همکاری اتحادیه ها برای تحرک در این بخش در نظر گرفته شده و در معادن نیز کارهای خرد و کوچک شناسایی و ساماندهی شده است به طوری که اوایل سال آینده تمامی این اقدامات اثر خود را در توسعه اشتغال نشان خواهد داد.

او همچنین از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای سیار خبر داد و گفت: از ۶ ماه قبل به سازمان فنی و حرفه ای این دستور داده شده که نظام فنی و حرفه ای آموزش های خود را به صورت سیار ارائه دهند، به طوری که از این پس روستاها و شهرهای کوچک نیز از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند و توانمند خواهند شد.

ربیعی با اشاره به اینکه برای ایجاد شغل باید خروج از رکود صورت گیرد، گفت: در این راستا تحرکات لازم با اقدامات انجام شده تا حدودی ایجاد شده، به عنوان مثال تعداد بیمه بیکاری در کشور کاهش پیدا کرده و این امر نشان دهنده ایجاد شغل جدید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار بیمه شده جدید داشته ایم و همچنین از طریق ادارات کاریابی ۲۰۰ هزار نفر به مشاغل جدید معرفی شدند.

او گفت: کمک به بیمه کارفرمایان برای کارگاه های زیر ۵ نفر کارگاه از دیگر اقداماتی است که انجام شده و در سال آینده نیز با جدیت بیشتری انجام خواهد شد که البته ۱۰۰ هزار نفر از مشاغل جدیدی که معرفی شدند مربوط به اشتغال در کارگاه های زیر ۵ نفره بوده که از نظام بیمه ای نیز استفاده کرده اند.

ربیعی از بهبود فضای کسب و کار خبر داد و گفت: در همین زمینه کمیته ای در استان ها تشکیل شده به طوری که توانسته ایم از ریزش ۲۳۰ هزار شغل جلوگیری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سالانه ۸۰۰ هزار شغل جدید نیاز داریم، ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت نفت توانستیم با همین بودجه ارز برنامه خود را در زمینه اشتغال ادامه دهیم و این کاهش قیمت در برنامه های ما در سال آینده خللی ایجاد نخواهد کرد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =