دبیر کل فدراسیون فوتبال از سمت خودش استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛نبی با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال استعفا کرد. مهدی محمد نبی که بعد از مجمع عمومی ششم دی فدراسیون فوتبال شمارش معکوس برای رفتنش از فدراسیون فوتبال آغاز شده بود ، سرانجام نهایی شد. او که قرار بود به عنوان آخرین ماموریت کاری در فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست راهی جام ملتهای آسیا شود ، قبل از سفر اخر دیداری هم با وزیر ورزش داشت. نبی را در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس همراهی می کردند اما این دیدار هم برایش کارا نشد و سرانجام علی کفاشیان که می گوید برای تغییرات با وزارت ورزش به تفاهم رسیده است ، در شرایطی قرار گرفت که نبی برود. نبی نزدیک به سال در فدراسیون فوتبال ایران حضور داشته و دوران مدیریتی محسن صفایی فراهانی تا کفاشیان را تجربه کرده است و منتقدانش او را رئیس پنهان فدراسیون فوتبال می نامیدند . کشوی جادویی او در این سال ها شهرت زیادی پیدا کرده بود و اخیرا امیر قلعه نویی مدام از نبی انتقاد می کرد.
نبی اما بعد از اینکه وزارت ورزش به گزینه ای برای پست دبیرکلی رسید ، جایگاهش را هر روز متزلزل تر از قبل دید و این بار وزیر ورزش بعد از جلسه با او هم تمایلی به ادامه همکاری اش نداشت. رسانه ها بعد از جام جهانی بارها از این نوشتند که وزیر ورزش خواهان جدایی آیت اللهی ، نبی و فریده شجاعی از فدراسیون فوتبال است و حالا این سومین گزینه مورد نظر وزارت ورزش هم با استعفا از فدراسیون فوتبال جدا شده است. 

در متن نامه آمده است:

جناب کفاشیان - ریاست محترم فدراسیون فوتبال ج.ا.ا

مستحضرید در این چند سال روزهای متفاوتی را در فدراسیون سپری کرده‌ایم که قطعا شرح آن مفصل است. خوشبختانه با حمایت به موقع وزیر محترم و تلاش‌های مجددانه جنابعالی در روزهای گذشته شاهد رضایت اکثریت مردم عزیزمان از عملکرد مطلوب تیم ملی کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا بوده‌ایم و خدا را شاکرم که به سهم خود در این فرصت داده شده انجام وظیفه کنم.

راضی به رضای خداوند سبحان هستم و امروز در تقدیرم آمده و با کناره‌گیری از سمت دبیرکلی فدراسیون، ادامه خدمت و امانت‌داری را برای دیگر دوستان باقی گذاشته و تکلیف رقم خورده ان‌شاءالله با موفقیت همراه خواهد بود.

در خاتمه از کلیه همکاران ارجمندم در فدراسیون، سازمان لیگ، اتحادیه فوتبال، آکادمی ملی فوتبال، هیئت فوتبال استان‌ها، باشگاه‌های کشور و به ویژه پیشکسوتان بزرگوار و همچنین رسانه‌های محترم گروهی سپاسگزاری می‌کنم.

با تشکر - مهدی محمدنبی

اما چه کسی جانشین نبی می شود؟ از ماه ها قبل یک نام سر زبان ها افتاده است ؛ علیرضا اسدی. پزشکی که سابقه فوتبالی روشنی دارد. او فوتبال را تا رده ملی تجربه کرده است. علیرضا اسدی را فوتبالی های اوایل دهه 60 به یاد دارند. مدافعی محکم که برای تیم بنیاد شهید بازی می کرد . او که بعد از شهادت برادرش کمتر وارد فضای فوتبال شد و به سمت تحصیل در رشته پزشکی رفت ، همبازی های قدیمش از رابطه خوب او با مدیران بنیاد شهید آن سال ها می گفتند. اسدی در سال های بعد توانست مدیریت را در بیمارستان های مهمی چون شهدای تجریش تجربه کند. او در تمام این سال ها فقط یک بار در دوران ریاست کیومرث هاشمی به فوتبال برگشت و مدتی کوتاه سرپرست تیم امید ایران شد .البته او خیلی زود این مسئولیت را رها کرد و به کار پزشکی برگشت. 

اسدی که رابطه ای صمیمی با وزیر ورزش دارد جدی ترین گزینه برای پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال است اما گفته شده برای رسیدن به این مسئولیت منتقدانی جدی دارد که خیلی بحث های ورزشی درباره او ندارند.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    7 2
    پشت سرت آب نمیریزم تا برنگردی...
  • برزو A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    2 5
    کیروش جانشین نبی شود
  • محمد IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    6 1
    خدارا شکر که رفتی خواهشن حالا که داری میری حسین عسکری و اصفهانیان را نیز با خودت ببر چون واقعا به داوری این کشور لطمه زده اند و ما داوران از بودن این افراد بشدت ناراضی هستم ضمنا کیروش را هم با خودت ببر
  • اس اس IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    24 1
    خیلی خوب شد
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    6 1
    چه عجب از كسي غير از كيروش خوب نوشتي