تفاهم نامه ربیعی و سلطانی فر برای کارآفرینی در گردشگری

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمرکز براشتغال خرد و متوسط و مشاغل خانگی و همچنین مشاغل صنایع دستی می تواند در کشور تحرک اقتصادی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ علی ربیعی روز پنج شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با حضور رئیس این سازمان و معاونان هر دو حوزه در محل سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: باتوجه به کاهش قیمت نفت و بی تدبیری هایی که در سالهای گذشته رخ داده مشکلات زیادی در حوزه کار بر زمین مانده که باید با تدبیر دولت یازدهم بتوانیم معضل بیکاری را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد : سایر کشورها تجربه خوبی در زمینه بنگاههای خرد و متوسط و مشاغل خانگی دارند زیرا این نوع مشاغل در کوتاه مدت می تواند اشتغال زیادی در کشور ایجاد کند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی صنعت کفش با همکاری یونیدو و این وزارتخانه در مشهد گفت: هم اکنون از طریق این صنعت در مشهد 2 هزار نفر به کار اشتغال یافته اند و درصورتی که به دیگر استان های کشور تسری یابد می توان با یک مداخله کوچک 500 هزار شغل در عرصه های خرد ایجاد کرد .

 ربیعی با تاکید بر گفتمان اشتغال بزرگ دربنگاه های کوچک که راهبرد مهم وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی محسوب می شود خواستار همکاری همه دستگاه های مربوطه جانبه برای تحقق این گفتمان شد .

او ادامه داد : صندوق توسعه ملی قائل به این موضوع نیست که برای مشاغل خرد سرمایه گذاری کند .

به گفته وی هرجایی که دستگاه های دولتی در کنار یکدیگر قراربگیرند می توانند هم افزایی ایجاد کنند و خوب است که در حوزه اشتغال روستایی وزارت جهادکشاورزی نیزورود پیدا کند .

ربیعی یاد آورشد که بسیاری از مشاغل در حوزه روستایی در حال نابودی است و متاسفانه انگیزه ها کاهش پیدا کرده در حالی که می توانیم با آموزش های مهارتی درزمینه صنایع دستی این دانش را حفظ کنیم. با تسهیلات ارزان می توان تحرک دوباره ای در صنایع خرد ایجاد کرد . همچنین ایجاد اشتغال در صنایع دستی می تواند در قالب تعاونی ها شکل بگیرد که از این طریق به ارتقاء سرمایه اجتماعی نیز کمک کرده ایم .

صنایع دستی، ارز آور

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت : صنایع دستی نیازی به فن آوری خارجی ندارد ، ارز بر نیست و برعکس باهزینه بسیار کمی ارز آورنیزهست .

مسعود سلطانی فر در نشست امضای تفاهم نامه مشترک با وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی افزود : ایران به لحاظ گردشگری ظرفیت هایی بالایی در زمینه های فرهنگی ، تاریخی ، مذهبی ، تاریخی ، طبیعی و سلامت دارد .

وی ادامه داد : در دولت گذشته برخلاف ظرفیت بالای گردشگری نتوانستیم دراین صنعت بهره لازم را ببریم خوشبختانه در دولت یازدهم با رویکرد دیپلماسی کشور درحال فعال سازی این حوزه هستیم و با حفظ اصول مبانی اعتقادی ، تعاملات در این حوزه را بیشتر کنیم .

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یاد آورشد : خوشبختانه در یک سال گذشته درخصوص گردشگران غربی با رویکرد خوبی از جانب گردشگران خارجی مواجه بودیم.

سلطانی فرتاکید کرد : مساله بازارایی و بازرگانی از عمده ترین مشکلات صنایع دستی به شمارمی رود و چنانچه مشکل فروش در این حوزه حل شود و راهکارهایی برای تمرکز بر این بخش درنظر بگیریم گامی مثبت و مهم برداشته ایم .

وی با تشریح فعالیت های سازمان میراث فرهنگی در دردولت تدبیر و امید بر برند سازی برای صنایع دستی کشور تاکیدکرد و افزود : با بسته بندی های مناسب ، تقویت بازار و بازرگانی در رشته صنایع دستی به موفقیت هایی چشمگیری دست می یابیم .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ههههه IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    سلطانی فرتاکید کرد : مساله بازارایی و بازرگانی از عمده ترین مشکلات صنایع دستی به شمارمی رود. تو رو خدا کمتر دروغ بگو. کارشناس ارشد بازاریابی گردشگری
  • مجتبی A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    مامانم کارگاه تولیدی لباس داره، دنبال همین وامی که وزارت تعاون میگه رفتیم کلی هم دوندگی کردیم ازآخرم فرستادنمون بانک، بانک گفت ردیف بودجه نداریمالبته چون وام قرض الحسنه بود ندادن، اگه باسود قبول میکردیم میدادن، اینو گفتم نه به خاطراینکه مسئولین بدونن، نهواسه این گفتم بقیه دنبالش نرن، ازکارشونم میوفتن ازآخرشم هیچی، البته اگه پارتی دارن برن ها
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    ایران خیلی زیباتر از ترکیه است۰۰۰۰۰۰ به کشور خودمان رونق بدهیم ای ایرانی با تعصب