ولایتی: امیدواریم همکاری‌های روسیه در مذاکرات هسته ای بیشتر شود

واحد مرکزی خبر نوشت:

فرستاده ویژه رئیس‌‌جمهور به روسیه، با اشاره به دیدار خود با پوتین گفت: روسیه با عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای موافق است.

علی‌اکبر ولایتی که به عنوان نماینده ویژه رئیس‌ جمهور اسلامی ایران پیام دکتر حسن روحانی را تقدیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه کرد، با اشاره به گفتگوهای یک ساعته و نیم خود با پوتین رئیس جمهوری روسیه در زمینه همکاریهای دوجانبه/ منطقه ای و بین المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران در فعالیتهای میدانی به دولت و ملت سوریه کمک کرد و روسیه در حوزه بین المللی و در تامین نیازمندیهای تسلیحاتی سوریه همکاری ایران و روسیه بسیار ثمر بخش بوده است.

او گفت: الگوی مثبت همکاریهای ایران و روسیه در سوریه میتواند نوید بخش همکاریهای سه جانبه و چند جانبه ایران و روسیه با سایر کشورهای حوزه نفوذ ایران از لبنان و سوریه تا عراق و یمن واسیای مرکزی و قفقاز باشد.

دکتر ولایتی با اشاره به نظر مثبت رئیس جمهور روسیه به تغییر عضویت ایران از ناظر به عضویت کامل در پیمان شانگهای گفت: روسیه با عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای موافق است اما این امر منوط به سیر زمان مشخصی میباشد.

او با اشاره به گسترش همکاریهای بین المللی و هسته ای ایران و روسیه و اینکه در ماههای اخیر روسیه تمایل بیشتری برای همکاری در 5+1 از خود نشان داده است گفت: امیدواریم همکاریهای روسیه در زمینه مذاکرات هسته ای بیشتر شود.

دکتر ولایتی با بیان اینکه همکاری های دوجانبه ایران و روسیه در شان دو کشور نیست گفت: پیش بینی می کنیم در سال 2015 حجم مبادلات ایران و روسیه به رقم 20 میلیارد دلار برسد ، که رقم قابل قبولی است.

او با اشاره به عزم دو رئیس جمهور ایران و روسیه بر گسترش روابط دو کشور گفت:توسعه روابط و تفاهم ایران و روسیه باید بلند مدت، استراتژیک و همه جانبه باشد.

او با بیان اینکه افق همکاریهای دو کشور بسیار روشن است گفت: رئیس جمهوری روسیه اقای ولادیمیر پوتین در اینده به ایران سفر خواهد کرد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =