پیام ظریف به وزیر امورخارجه جدید افغانستان

محمد جواد ظریف طی پیامی به صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان کسب رای اعتماد ایشان از مجلس شورای ملی این کشور را تبریک گفت .

به گزارش خبرآنلاين، در پیام وزیر امور خارجه کشورمان همچنین آمده است بی تردید مناسبات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان در سطوح دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی تامین کننده منافع مردم دو کشور و تحکیم بخش امنیت و ثبات منطقه ای خواهد بود .
ازسوي ديگر همچنين وزارت امورخارجه ايران ايران به مناسبت راي اعتماد چند وزير کابينه اشرف غني پيامي صادر کرده است که به شرح ذيل است:
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام پارلمان افغانستان در اعطای رای اعتماد به تعدادی از نامزدهای پیشنهادی رئیس جمهور آن کشور برای احراز پست های وزارت در کابینه دولت افغانستان را گامی به جلو در جهت عملی ساختن تشکیل دولت وحدت ملی ارزیابی می کند.
تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان ، امید به تحکیم اتحاد و همدلی ملت افغانستان و در نتیجه استقرار صلح و امنیت پایدار در آن کشور را افزایش داده است . به همین جهت جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بوده که از توافق رهبران سیاسی افغانستان جهت تشکیل دولت وحدت ملی استقبال کرده و حمایت خود را از روند تشکیل و تکمیل آن ادامه داده است.
وزارت امور خارجه ضمن تبریک به وزرای تائید شده توسط مجلس شورای ملی افغانستان ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت تداوم و توسعه مناسبات برادرانه با دولت وحدت ملی را اعلام داشته و امیدوار است با تکمیل هر چه سریع تر کابینه افغانستان ، جنبه عملیاتی گسترش همکاریهای سازنده دو کشور بیش از پیش تقویت گردد.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =