ایرنا نوشت:

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به حمایت های خود از دولت و ملت سوریه در مقابل فشارهای همه جانبه گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و جهانی آن ادامه می دهد.

به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، علاء الدین بروجردی و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با سفیر و کادر سیاسی سفارت سوریه در تهران دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار بروجردی به تحولات جاری عراق و سوریه اشاره کرد و اظهارداشت: دنیا شاهد مقاومت و پایداری بی نظیر مردم سوریه در برابر توطئه های استکباری و اقدامات تروریستی گروه های تکفیری و حامیان منطقه ای آنها بوده و با ایستادگی و مقاومت ملت های سوریه و عراق به زودی شاهد هزیمت و نابودی گروه داعش در منطقه خواهیم بود.

وی، تنها راه حل بحران سوریه را اتخاذ رویکرد دیپلماتیک و سیاسی دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که بحران سوریه از طریق گفتگوهای سیاسی سوری - سوری حل و فصل خواهد شد.

در ادامه این دیدار عدنان محمود سفیر سوریه در تهران با تقدیر از حمایت های گسترده و همیشگی دولت و ملت ایران از آن کشور در سال های دشوار اخیر گفت: حافظه تاریخی مردم سوریه حمایت ها و همراهی های مردم و مسوولان جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم این کشور در برابر هجوم تروریست ها به میهن شان را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

وی به حادثه اخیر قنیطره اشاره و خاطرنشان کرد: این واقعه نشان از آن است که رژیم صهیونیستی از ابتدای بحران جاری از هیچ گونه حمایت اطلاعاتی و عملیاتی از گروه های تکفیری و تروریستی در سوریه دریغ نکرده است.

سفیر سوریه در تهران افزود: بحران جاری سوریه قدرت و توان راهبردی منطقه ای و جهانی محور مقاومت را نشان داد.

عدنان محمود یادآور شد: تاکنون تمام توطئه های آمریکا و هم پیمانان منطقه ای اش در سوریه شکست خورده و در آینده نیز ملت سوریه اجازه نخواهد داد سرزمین اش در دام سیاست های استعماری قدرت های سلطه گر بیفتد.

وی، ایران را محور اصلی در کسب تمامی دستاوردهای مردم و دولت سوریه طی سال های دشوار اخیر عنوان کرد.

سفیر سوریه در ایران با بیان این که دولت سوریه طرح های بازسازی کشور را به زودی آغاز خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی هم نقش اساسی خواهد داشت.

عدنان محمود از نقش مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی مجلس و گروه دوستی پارلمانی ایران در حمایت از مقاومت مردم سوریه قدردانی کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =