در آستانه فرا رسیدن ایام دهه فجر، شبکه سه سیما ویژه برنامه‌هایی را تهیه و روانه آنتن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه 10 قسمتی «یادگاری» از جمله کارهایی است که در این مدت روی آنتن خواهد رفت. اجرای این برنامه برعهده مسعود فروتن است و  از 12 بهمن روی آنان شبکه سوم سیما می‌رود. این برنامه به موضوعاتی چون تاریخ و مبارزه در راه آزادی، تغییر جایگاه مستضعفین در جامعه، تاثیرپذیری مردم از حوزه مکتوب و آزادی بیان بعد از پیروزی انقلاب خواهد پرداخت. «یادگاری» به تهیه کنندگی مهران رسام در گروه سرگرمی و تفریحات شبکه سه تولید می شود.

سیر نزولی تحولات رژیم پهلوی از آغاز تا بهمن 57 نیز موضوع برنامه‌ای با عنوان «مستندسیاسی» است که به تهیه‌کنندگی امیرعلی عسگری برای پخش در ایام دهه فجر آماده می‌شود.  چگونگی برچیده شدن حکومت قاجار و به قدرت رسیدن رضاخان و همچنین رخدادهای سال 1320 و حمله متفقین به ایران از دیگر موضوعات مورد نظر در این مستند چهار قسمتی خواهد بود.

همچنین دو مسابقه «103» و «پله هشتم» در نوبت پخش کنداکتور شبکه سه سیما قرار دارد. حسین فردرو «103» را در قالب 10 قسمت 50 دقیقه‌ای تهیه کرده است؛ سوالات این مسابقه جنبه‌ای عمومی و کاربردی دارند و اطلاعاتی را از حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی هنری، ورزشی و... شامل می‌شوند.

مسابقه تلفنی «پله هشتم» محصول گروه سرگرمی و تفریحات شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی محمد محمدیان است که بخشی از سوالات آن در ایام دهه فجر در حوزه انقلاب اسلامی  است. این مسابقه  هر روز، ساعت 11:30 با اجرای حسین عباسی و حامد حاجیلو روانه آنتن می‌شود.

برنامه صبحگاهی «ویتامین سه» هم به مناسبت فرارسیدن دهه فجر با حضور افراد سرشناسی که در پیروزی  انقلاب اسلامی نقش موثر داشته‌اند؛ به بازگو کردن خاطرات جالب و جذاب آن‌ها برای نسل جوان 10 ویژه برنامه تدارک دیده است. در این برنامه از سرودهای انقلابی،گزارش‌های مردمی و تصاویر خاص آرشیوی نیز استفاده شده است.

این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه به تهیه‌کنندگی علی زاهدی  و اجرای علی مرادی است. پخش این ویژه برنامه از 12 بهمن ساعت 7:00 بامداد تا 10 روز ادامه خواهد داشت.

روایات خاطرات عزت‌الله مطهری در قالب برنامه‌ای 7 قسمتی به بازخوانی خاطرات شفاهی انقلاب اختصاص دارد.

این مجموعه زوایای ناگفته‌ای از کتاب زندگی و خاطرات این مبارز انقلابی را ورق می‌زند و به بیان گوشه‌هایی از اتفاقات انقلاب و احزاب سیاسی می‌پردازد.

مجموعه مستند «شهر گمشده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی در  گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما تولید شده است.

جُنگ «من انقلابی‌ام» در 20 قسمت 60 دقیقه ای کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که به بازنمایی مراسم مردمی در استان های مختلف در جشن پیروزی انقلاب اختصاص دارد. این جُنگ با حضور فرهیختگان هنری ، مفاخر استانی ، خوانندگان عرصه انقلاب ،گروه های موسیقی ملی و بافت سنتی مراکز ، خانواده های شهدای انقلاب ، ورزشکاران ، هنرمندان ، جامعه وعاظ ، مبلغین و احاد مختلف که در نشر انقلاب سهیم بودند ،  برگزار می شود .اجرای برنامه بر عهده محمد رضا حسینیان ، احمد اکبر نژاد و علی ضیاء است. تهیه‌کنندگان این برنامه‌هادی آشتیانی و سیدمیثم ارشادی است  و علی اهرابی‌نیا مشاور طرح و کارگردانی هنری برنامه را بر عهده دارد. 

58۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =