گزارش بانک مرکزی نشان می دهد شاخص اجاره مسکن در فصل پاییز 14.8 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، بررسي ها نشان مي دهد ميزان افزايش اجاره خانه در تهران و شهرهاي بزرگ از نرخ متوسط تورم کمتر بوده است. اين اتفاق در شرايطي رخ مي دهد که ميزان صدور پروانه هاي ساختماني نيز با کاهش 50.5 درصدي مواجه بوده است.

فعالان بازار اعتقاد دارند حداقل تا تابستان سال آينده بازار مسکن در رکود باقي مي ماند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    23 0
    یه سری هم به بندر غباس میزدید... اجاره بها در این شهر نسبت به اواخر بهار و اوایل تابستان چیزی در حدود 25 درصد افزایش داشته است. بنده مشاور املاکی هستم و چند ماه است که عرضه تعداد منازل رهن و اجاره بطور بیسابقه ای در بازار کمبود احساس میشود و اکثرآ منازل خود را برای رهن کامل میسپارند که مشتری هم ندارد.
  • شهره A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    4 14
    من نمیدانم که در ایران کدام ارگان به صاحبخانه و مستاجر رسیدگی می کند. چرا در این وضعیت بی سروسامان کسی بازرسی ، انسانی پیدا نمی شود که به این مشکلات 90 درصد مردم در بدبختی با کرایه خانه هستند ، رسیدگی کنند. حتی دولت آقای روحانی هم یک درصد هم کاری نکردند.
  • محمد RO ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    4 10
    دوست عزیز بنده اصلا با شما موافق نیستم . من یک آپارتمان دربندرعباس دارم سه ماهه دنبال مستاجرم اما به قیمت پارسال هم نمیبرن. در بندرعباس در طول دو سال گذشته 12000 مسکن مهر و دریا پیشگان تحویل دادند که بازار کشش این خانه ها را ندارد .الان هم تو شهرک پیامبر اعظم بندر عباس حداقل 4000 خانه آماده تحویل وجود داره . اتفاقا تنها شهری که افزایش قیمت نداشته بندر بوده است.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 7
    سری به شهرهای کوچک بزنید خیلیا هستند که خانه ندارند من خودم 26سال که کارمند آموزش وپرورش هستم هنوز مستجرم حتی توان خرید خانه ی 50متری را ندارم با اینکه دارای 5فرزند دختر م دولت تدبیر وامید ما را ناامید کرده چون برای مسکن کاری نکرده تازه هم خانه را گرانتر کرد