مراسم گرامی داشت شهادت سردار سرتیپ پاسدار « محمدعلی الله دادی » دیشب در مسجد امیرالمومنین (ع) در شهرک شهید محلاتی در شرق تهران برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : آزادی قدس نزدیک است و رژیم صهیونیستی دست و پاهای آخر خود را می زند .سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار شهید محمد علی الله دادی و دیگر شهدای مقاومت در مسجد امیرالمومنین (ع) در جمع خبرنگاران تاکید کرد : شهیدانی که در منطقه قنیطره سوریه به درجه شهادت نائل شدند، گویای این اتفاق هستند.

فرمانده سپاه در پاسخ به این سووال که چرا رژیم صهیونیستی از فرمانده ایران هراس دارد، گفت: آنها حاصل هشت سال جنگ تحمیلی و مقاومت فلسطین را که برگرفته از راه انقلاب و امام است به خاطر دارند.

شهادت الله‌دادی اشتباه محاسباتی بزرگی بود

به گزارش ایسنا، سردار یحیی رحیم صفوی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید محمد علی الله دادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهادت سردار الله دادی و جهاد مغنیه را به محضر مبارک امام زمان(عج) و ملت های آزادی‌خواه لبنان و ایران تسلیت عرض می کنم.

او ادامه داد: هم اکنون جبهه مشترکی که از طرفی شامل قدرت های بزرگی همچون انگلیس،‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی و از طرفی دیگر شامل جبهه وفاق اسلامی است، در تلاش برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی است؛ چرا که آنچه در سوریه و عراق می گذرد باعث خوشحالی رژیم صهیونیستی است و ما هم اکنون شاهد اتحاد جبهه النصره با رژیم صهیونیستی هستیم چرا که مشاهده شده است مجروحین جبهه النصره را با هلیکوپتر های رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی انتقال داده اند.

او افزود: به شهادت رساندن الله دادی و مغنیه اشتباه محاسباتی بزرگی بود که رژیم صهیونیستی مرتکب شد . ما حضور ایران را به عنوان مشاور در کنار بشار اسد و حیدر العبادی تکذیب نمی‌کنیم؛ چرا که امنیت در کشورهای اسلامی مثل عراق و سوریه را امنیت ایران می دانیم.

صفوی گفت: ما برای امنیت منطقه حاضریم سردارانی همچون سردار شهید الله دادی را در راه به پیروزی رساندن جبهه مقاومت اسلامی با حضور ایران قربانی کنیم.

صهیونیست‌ها دیگر روی آرامش نخواهند دید

همچنین سردار محمدرضا نقدی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزادسازی حیفا و تروریسم بسیار آسان‌تر از پیروزی در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دکترین ارتش رژیم صهیونیستی دکترین تهاجم بوده وزندگی رذیلانه و خبیثانه خود را با این دکترین پیش می‌برند. رژیم صهیونیستی با این دکترین آشناست و در دفاع بسیار ضعیف‌تر از هجوم است.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در چهار هجوم شکست سنگین و فاحشی خورده‌اند و در امر دفاع خیلی ذلیلانه‌تر شکست خواهند خورد. صهیونیست‌ها بدانند تا روز زوال‌شان باید در آماده‌باش کامل به سر ببرند و دیگر روی آرامش نخواهند دید.

شاهد آزادی قدس عزیز خواهیم بود

سردار مصطفی ایزدی نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله دادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سردار همیشه این دغدغه را داشت که به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی در خطوط مقدم از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کند. وی در مسیری که برایش باز شده بود؛ هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از دفاع مقدس در سازندگی نهاد سپاه انقلاب اسلامی تلاش کرد و وقتی دید شرایط به نحوی است که می‌تواند در کرانه‌های دور از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کند هجرت کرد و در لبنان و سوریه برای پیشبرد شعارهایی که امام(ره) و مقام معظم رهبری تلاش و مجاهدت کرد.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شهید الله دادی جزو شهدای شاخص جهاد مقدس سپاه اسلامی است و اولین شهیدی به حساب می آید که در خطوط موشک‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و قطعا یاران همرزمان او که امروز گستره وسیعی را پیدا کرده‌اند راه امثال او، شهید جهاد مغنیه و سایر شهدا را ادامه خواهند داد و ان‌شاء الله روزی شاهد آزادی قدس عزیز خواهید شد.

 

شهید الله‌دادی عصاره یک عمر جهاد در مکتب امام و رهبری بود

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت شهادت سردار الله دادی اظهار کرد: شهادت جمعی از سرداران و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی که در مصاف با رژیم صهیونیستی و دنیای استکبار و همچون کسانی که فاتحان باب جهاد و گشایندگان راه پیروزی مسلمانان جبهه مقاومت بودند را به ملت ایران و لبنان تسلیت می گویم.

وی افزود: شهید عماد مغنیه پدر جهاد مغنیه کسی بود که نام او برای صهیونیست ها تعبیر مرگ بود . او کسی بود که لبنان را به دژی تسخیر ناپذیر در مقابل رژیم صهیونیستی تبدیل کرده بود و آیات الهی قرآن را بر روی زمین تفسیر کرده بود.

وی تصریح کرد:عماد مغنیه راه جهاد را گشود و جهاد مغنیه این راه را پیمود و این دو در بهشت به یکدیگر ملحق شده اند.

سلامی همچنین در مورد شهادت سردار الله دادی نیز گفت: شهید الله دادی سرداری بود که فرزند امت اسلام لقب گرفت زیرا مرزهای جغرافیایی را برای دفاع از اسلام نادیده گرفت. او غیرتی علوی را منطق و منش خود قرار داد چرا که نمی توانست کشتار کودکان غزه و سوریه را توسط آتش شیاطین استکبار تحمل کند.

او ادامه داد:‌ شهید الله دادی دارای غیرت،‌ تعصب، شعور و شور بود، او فردی عادی نبود، بلکه عصاره یک عمر جهاد در مکتب امام و رهبری بود و درس جهاد را از آنان آموخت.

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف،عدنان محمود سفیر سوریه در تهران ، محمد خدادی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در تهران از جمله افراد حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم همچنین حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی، غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان ، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی مسوول نماینده ولی فقیه در سپاه قدس حضور داشتند.

سردار سرتیپ محمد علی الله دادی شهید جغرافیای مقاومت اسلامی است که هفته گذشته در دفاع از حرمین و مردم مظلوم سوریه در قنیطره از سوی نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی همراه با جمعی از اعضای حزب الله لبنان به شهادت رسید.

 

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397466

برچسب‌ها