وزیر بهداشت: رضایتمندی مردم از عملکرد حوزه سلامت، خستگی را از تن ما خارج می‌کند

وزیر بهداشت گفت: کمک به مردم مناطق محروم کمک به شخص نیست بلکه کمک و حمایت از محرومترین مناطق کشور است و بهره مندی از خدمات حق مردم است.

دکتر سید حسن هاشمی در دومین روز از سفر به استان هرمزگان و در مراسم بهره برداری از مرکز ام آر آی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) مینابافزود: دولت به مردم مناطق محروم توجه دارد به ویژه مردم مناطق مرزی که پاسدار دین و شرف و ناموس کشور هستند باید توجه و خدمت رسانی بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم این مناطق از ضعیف ترین مناطق کشور به لحاظ کمبود امکانات هستند و کمبود آب و خشکسالی آسیب جدی به این مناطق رسانده است، تصریح کرد: حمایت ها و ارائه خدمات به مردم این مناطق باید ادامه یابد.

هاشمی بر لزوم تجهیز و ارتقا مراکز درمانی این منطقه تاکید کرد و با بیان اینکه کمک به مردم این مناطق کمک به شخص نیست بلکه کمک به بخشی از محروم ترین و مظلوم ترین مناطق کشور است، درخصوص ساخت بیمارستان دوم در شهرستان میناب نیز که مورد خواست فرماندار و مردم این منطقه بود، گفت: مقدمات احداث این بیمارستان باید فراهم شود.

رضایتمندی مردم از عملکرد حوزه سلامت، خستگی را از تن ما خارج می کند

وزیر بهداشت با بیان این که باید در این دولت شاهد رشد و شکوفایی و پیشرفت این استان باشیم اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولان استانی و دانشگاهی در تسریع برنامه ها و تجهیز مراکز درمانی شاهد ارتقای ارائه خدمات به مردم این استان باشیم.

دکتر هاشمی در ادامه خطاب به حجت الاسلام معتمدی فر امام جمعه مردم میناب که طی گزارشی از اقدامات دولت و وزارت بهداشت در متحول کردن سیمای سلامت این استان در طی یک سال و نیم گذشته و رضایتمندی مردم این منطقه از اجرای طرح تحول سلامت بسیار قدردانی کرده بود، گفت: ما نیز از شما سپاسگزار هستیم چرا که رضایتمندی مردم به ویِژه در مناطق محروم از عملکرد حوزه سلامت، یک و نیم سال خستگی را از تن ما خارج می کند.

مرکز ام آر آی شرق هرمزگان به بهره برداری رسید

در دومین روز از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان هرمزگان مرکز ام آر آی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب امروز به بهره برداری رسید.

تجهیز بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب از مصوبات سفر استانی دولت یازدهم بوده است و برای راه اندازی این مرکز ام آر آی، اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

حمایت ازساخت یک بیمارستان جدید در میناب

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: با توجه به جمعیت مراجعه کننده به تنها بیمارستان میناب، از ساخت یک بیمارستان جدید در این شهرستان حمایت می کنیم.

وی اظهار داشت: گرچه وضعیت بهداشت و درمان میناب در مقایسه با سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات بسیار قابل ملاحظه ای یافته اما همچنان کمبودهایی در این بخش وجود دارد.

دکتر هاشمی با بیان این که وزارت بهداشت از ساخت بیمارستان جدید در این شهرستان حمایت می کند، تصریح کرد: برای سرعت بخشی در حصول نتیجه، از مدیریت عالی استان و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواستاریم که در بخش اعتباری حمایت های لازم را داشته باشند.

هاشمی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: همه ما باید برای رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف تلاش کنیم زیرا که این مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

قدردانی امام جمعه میناب از اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت

امام جمعه شهرستان میناب نیز در این مراسم ضمن تشکر از وزیر بهداشت در خصوص اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت، گفت: گاهی برخی ناآگاهانه خدمات مثبت و ارزشمند دولت در بخش های مختلف به ویژه بخش بهداشت و درمان را نادیده می گیرند، در حالی که خدمات دولت در این بخش بسیار قابل ملاحظه است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی فر بیان داشت: نباید تنها کمبودها و نقص ها را دید بلکه باید اقدامات سازنده و تلاش های در دست انجام را نیز مشاهده و به مردم اطلاع رسانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی فر از وزیر بهداشت خواست تا با توجه به نیاز شهرستان میناب و جمعیت مراجعه کننده به تنها بیمارستان این شهرستان، ساخت بیمارستان دوم را در دستور کار داشته باشد.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از وزارت بهداشت خواست با توجه به مرکزیت میناب در شرق هرمزگان، تنها بیمارستان این شهرستان را تکمیل و همچنین تجهیزات آن را افزایش دهد.

سید عبدالکریم هاشمی افزود: میناب نیازمند یک بیمارستان جدید است که ما از وزارت بهداشت انتظار داریم که رفع دغدغه مردم و مسئولان این منطقه را در این خصوص مورد توجه ویژه قرار دهند.

شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و دومین شهر بزرگ این استان از نظر جمعیتی پس از بندرعباس است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    5 5
    آقای وزیر خسته نباشید اقدامات شما باعث مباهات دولته
  • sara IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 6
    به به وزير نخبه پرور
  • رضا US ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    11 1
    کسایی که از بهداشت و علمش چیزی میدونن خوب میدونن که برای بهداشت و پیشگیری هیچ کاری نکردید لطفا تایید شود با تشکر
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    6 2
    خستگی از تن ایشان خارج می شود به تن همکارانشان منتقل می شود. جای بسیار تاسف است
  • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    5 0
    آقای وزیر قیمت بعضی داروها خیلی گرون شده بیمه هم قبول نداره یه مقداریشو
  • مجي بلا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    76 19
    خدايي خيلي مردي
    • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      3 6
      وجود وزرایی مثل شما هم خیال ما رو آسوده میکنه.توی این چند مدت به عینه تحولو توی بیمارستان کوچیک شهرمون دیدم.
  • علی RO ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    7 1
    اقای وزیر اینقدر مردم را فریب ندهید.انان که در شاکله وزارت بهداشت هستند میدانند که بهداشت فراموش شده وبا سه برابر کردن حقوق پزشکان وبی توجهی به سایر پرسنل وزارت خانه بی عدالتی را به اوج رسانده اید.اقای وزیر اینقدر بر مردم منت نگذارید پول بی حسابی دست شماست که نود درصد ان به جیب پزشکان ریخته میشود .کاری کردید که بیماران سرپایی هم بستری می شوند تا پول و کا بستری اعمال شود و فقط پزشک منتفع میگردد.اقای وزیر این مدیریت نیست
  • محترمی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 1
    آقای وزیر ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و توجه شما متاسفانه باید عرض کنم مردم از هزینه های سرسام آور و عدم توجه و رسیدگی به بیماران در بیمارستانها و مراکز درمانی اصلا رضایت ندارند. البته تلاش شما و رییس جمهور محترم شایسته تقدیر است. امیدوارم شرایط بهتر شود.
  • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 8
    مطمئنا" يكي از بهترين وزرايي كه تا حالا جمهوري اسلامي داشته، خسته نباشي دكتر مردم فرق ادم دلسوز رو با بقيه تشخيص ميدن
  • علی اکبر A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 8
    خداقوت مرد خستگی ناپذیر
  • arad A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 1
    دكتر جان يه فكري هم براي بيماران ام اس بكن ..بتا فرون 3 ماهه 50 درصد گرون شده ..بخدا با قرض و قوله و با تاخير تهيه ميكنم ..زورمون نميرسه به قران ..
    • arad A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
      0 0
      شمايي كه منفي دادي ..يعني خبر از قيمت دارو نداري ..بتافرون 504 هزار تومن بود شده 704 هزار تومن ....يعني نشده يا شما وضعت خوبه يا الحمدالله بيمار خاص نداري/
  • ندا IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 6
    خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی حس خوب به این وزیر دارم و تنها وزیری تو دولت تدبیر که قابل احترامه سپاس از زحماتتون
  • كامران IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 6
    دكتر جان لطفا قبل از اينكه به اصطلاح براي مردم قدمي برداريد به همين مردم فرهنك و قانون حاكم بر بخش درمان كشور رو هم ياد بدين تا با ديدن دو تا خبر خوش سريع جوكير نشن و كستاخ.. ديدم كه ميكم.. بعضي از افراد با شنيدن اين اخبار طلب خود و خانوادشونو وقتي ميان بيمارستان از تك تك پرسنل البته بجز پزشكان كه اين قشر كلا در حال حاضر خدايي ميكنن و كسي نميتونه بهشون بكه بالا چشت ابروئه ميخوان.. اونقدر سطح سواد بعضيا پايينه البته شعور و اخلاقشون هم بماند كه همين قوانينو چماقي ميكنن و هر پررويي و كستاخي رو به پرسنل خدوم ميكنن.. طلب باباشونو از پرسنل بيمارستان ميخوان خبر انلاين ميدونم بازنشر نميكني ولي اشكال نداره : همه بدونن: وقتي بخش شلوغه، تنها چيزي كه واسه من پرستار مهم نيست حنجره شماست عزيزم
  • بدون نام ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    2 6
    خيلى آقايي كاش ديگروزيرهاهم يك دهم شمابه خودشون زحمت ميدادند
  • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 8
    بنده لازم میدانم باید یک افشاگری در مورد طرح تحول نظام سلامت داشته باشم. اکثریت پولی که باید صرف تولید در کشور و اشتغال زای انجام میشود وارد چرجه سلامت شده بطوری که اکثر پزشکان تا یکصد میلیون به طور ماهیانه درآمد دارند. بطور ساده پول از جیب مردم خارج شده و به پزشکان داده بشود که به قول خودشان زیر میزی نگیرد . این یک فاجعه است.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    6 3
    مگه اینکه خودتون از خودتون تعریف کنین
  • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 6
    نفست گرم وزیر۰۰۰۰ واقعا کارت عالیه
  • محمد US ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    3 6
    خسته نباشید بزرگوار نشان دادید که وزیر کیست و و زارت یعنی چه
  • عطا IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 4
    سلام ده روز قبل یک عمل جراحی معده در بیمارستان سینا مشهد حدود سی میلیون تومان هزینه برداشت تا ببنیم بیمه تامین اجتماعی چقدر پس میدهد. کلیه لوازم مورد نیاز را از بیرون تهیه کردیم البته جزئ سی میلیون تومان است
  • حسين IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 6
    خداوكيلي اگه همه اي وزراي مثل آقاي هاشمي بودند يعني مملكت گلستاني داشتيم فقط بگم خيلي مرده بدون حاشيه خيلي كار كرده
  • حسين IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    2 7
    خيلي مرده بخدا يعني سيستم سلامت كشور را دگرگون كردن اونم بدون حاشيه هاي سياسي بايد دستشو بوسيد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    3 0
    به نظر من کهدر بخش خصوصی چیزی عوض نشده و بیمه های تکمیلی هم با حق بیمه های چند برابر قبل ، حمایت مناسبی از خدمات دندانپزشکی ندارند
  • محسن IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 3
    یاشا کیشی
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    6 2
    مثل روز روشن است جناب وزیر با جلب حمایت عوام و حتی جناح اصولگرا همه را دور خواهد زد و کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد.
  • مصطفي بروجن IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    2 6
    واقعا خدا قوت خدا پدرش را بيامرزه اي كاش همه وزير ها در تمام دولت ها مثل شما كار مي كردند
  • فرزانه A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    2 7
    شما عزیز دلین دکتر ای کاش امثال شما در کشور بیشتر بودند
  • sajad IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    4 3
    من خودم کارمن بیمارستانم رضایت مردم نه تنها کم نشده بلکه نارضایتی تعداد زیادی از پرسنل درمانی بویژه پرستاران از وجود نا عدالتی ها در سیستم بهداشت و درمان زیادتر هم شده
  • فرید A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    2 6
    شکم سیر و چشم پاک و زحمت کش و با دانش
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    2 7
    مرد ،خیلی مرد
  • عليرضا A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    7 4
    تا حالا چندين بار زير خبرهاي اين وزير نظر دادم كه خبرآنلاين منتشر نكرده مطمئنا اينهم نخواهد شد از كامنت آقا يا خانم مجي بلا كه خدايي شما رو خيلي مرد دانسته معلومه كه خوب توانسته ايد با موج سواري افكار عمومي را به بازي بگيريد بعنوان يك پزشك از شروع اجراي طرح به اصطلاح تحول شما همون دو سه مريض را هم از بخش خصوصي گرفته ايد و همه را بسمت سيستم دولتي جذب كرده ايد حال سوال اينجاست كه با اين سياستهايي كه در پيش گرفته ايد واقعا چه نيازي به پرورش اين تعداد پزشك وكادر درمان هست؟؟؟اگر قرار باشد پس از 25 سال تحصيل در 32 سالگي شروع به كار كنيم واز پس اجاره منزل و مايحتاج اوليه هم برنياييم و امثال آقاي وزير با درامدهاي آنچناني بفكرما نباشند پس بهتره عطاي پزشكي را به لقاي آن بخشيد. واقعا خيلي مردي