افسران مبارزه با دوپینگ کمتر برای نمونه‌‌گیری به شهرستان‌های میزبان لیگ ‌برتر والیبال سر زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در حالی که سازمان لیگ والیبال، هر سال قبل از شروع مسابقات، برنامه را به ستاد ضد دوپینگ می‌دهد اما افسران معمولاً تست‌ها را خرج بازی‌های تهران می‌کنند.

شايد مهم‌ترين دغدغه مسئولان سازمان ليگ راحتي خيال شهرستاني‌ها از نبود افسران ضد دوپينگ و احتمالاً استفاده دوپينگ باشد. منوچهر پورحسن رئيس سازمان ليگ واليبال در اين باره مي‌گويد: «هر سال ما برنامه‌هاي ليگ را به ستاد مي‌دهيم اما متأسفانه تا به حال براي تست دوپينگ به شهرستان‌ها نرفته‌اند. البته ما هم نمي‌توانيم روي اين موضوع اصرار كنيم چراكه در حيطه وظايف ما نيست.» با اين حال او نگران است و نمي‌تواند آن را مخفي كند:«در حالي كه سابقه داشته از تيمي زنگ زده‌اند و پرسيده‌اند افسران ضد دوپينگ براي بازي‌هاي آنها به شهرشان مي‌روند يا نه، آنها معمولاً دنبال اين هستند كه اگر اكيپ مي‌رود كاري نكنند كه اين قضيه نگران‌كننده است.» رامين طباطبايي قائم مقام دبيركل ستاد ضد دوپينگ ايران معتقد است تست دوپينگ در تهران تنها مختص تيم‌هاي تهراني نيست: «ما معمولاً توزيع نمونه‌‌گيري را به فدراسيون‌ها اعلام نمي‌كنيم. وقتي بازي‌ها حساس‌تر باشد در بازي‌هاي شهرستان‌ها هم تست مي‌گيريم.

از طرفي تيم‌هاي شهرستاني هم به تهران مي‌آيند، بنابراين براي اينكه گرفتن تست توزيع نرمالي داشته باشد، در بازي‌هايي با اهميت بالا تست مي‌گيريم.» او براي حضور اكيپ افسرانش در شهرستان‌ها يك شرط قائل است: «اگر فدراسيون طبق قوانين مي‌خواهد ما در بازي‌هاي خاص تست بگيريم بايد قبل از بازي نامه محرمانه‌اي بدهد و هزينه اسكان و رفت و برگشت اكيپ را بدهد.» او درباره انتخاب بازي‌ها براي تست از بازيكنان مي‌گويد:«فدراسيون واليبال برنامه بازي‌هاي ليگ‌ برتر را به ما داده و ما هر بازي كه حس كنيم مهم است و برحسب شرايط بلافاصله تست مي‌گيريم.» البته طباطبايي به خاطر شرايط، سهم واليبال را از تست دوپينگ كم مي‌داند: «ما 50 فدراسيون را زير نظر داريم. با اين شرايط بين همه رشته‌ها سهم تست دوپينگ واليبال كم مي‌شود. به‌هر‌حال ما هم طبق شرايط خودمان كار مي‌كنيم. در اين سري تست‌هايي كه گرفته‌ايم هم تست دوپينگ واليبالي‌ها مثبت نبوده است.»

رئيس سازمان ليگ واليبال اما پيشنهاد ديگري دارد: «تست دوپينگ را بايد غيرمنتظره بگيرند. بنابراين براي فصل جديد ما 3، 4 شهرستان را به ستاد مي‌دهيم تا آنها خودشان انتخاب كنند و براي تست بروند، فدراسيون هم هزينه‌‌اش را مي‌دهد. ما شهر را پيشنهاد مي‌دهيم و ستاد خودش انتخاب كند.»
منوچهر پورحسن در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد:«ما مطابق قانون در شروع ليگ يك نامه به فدراسيون پزشكي مي‌فرستيم. تمام برنامه‌هاي ليگ آقايان و خانم‌ها را ارائه مي‌دهيم و مطابق آن مي‌خواهيم كه به محل مسابقات مراجعه كرده و تست دوپينگ بگيرند.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =