ایسنا نوشت:

معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم شرایط کشور طوری شود که امکان بیشتری برای استفاده از فاینانس خارجی در طرح‌ها داشته باشیم.

اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی بندرعباس و 72 پروژه بهداشتی دیگر در این استان در جمع خبرنگاران تصریح کرد:‌ امروز از پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کردیم که یک طرح صنعتی و مجموعه فعال و سرزنده ای است به طوری که بیش از 8 هزار نفر در آنجا مشغول کار بودند و مراحل آخر این طرحی که دیدید در آنجا طی می‌شود.

وی با بیان این‌که پالایشگاه ستاره خلیج فارس از مهمترین طرح های کشور است گفت:‌ سه میلیارد و 800 میلیون یورو حجم سرمایه گذاری این پروژه است. این پالایشگاه 360 هزار بشکه میعانات گازی مصرف می‌کند و روزانه حدود 36 میلیون لیتر بنزین و 15 میلیون لیتر گازوئیل تولید می‌کند.

جهانگیری با بیان این‌که این پالایشگاه محصولات مختلفی از جمله سوخت جت نیز تولید می‌کند افزود: با راه اندازی این پالایشگاه نیز مشکل جدی سال‌های آینده کشور برطرف می‌شود به طوری که کشور از واردات فراورده ها بی نیاز می‌شود و میعانات گازی نیز در آن مصرف می‌شود که این اولین مصرف عمده میعانات گازی در داخل کشور خواهد بود.

وی گفت: این پروژه حدود 650 میلیون یورو وام جدید نیاز داشت که صندوق توسعه ملی قبول کرده از منابع اش وام داده شود. در این زمینه قدری تاخیر بود، ولی امیدوار هستم هر چه سریعتر مشکل برطرف شود تا ان شاء الله آن طور که قول داده اند اولین واحد آن در تیرماه راه اندازی شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از مجتمع بندرگاهی شهید رجایی تصریح کرد: فاز دوم بندر شهید رجایی راه اندازی شده است، ولی بدون تجهیزات امکان استفاده از آن وجود ندارد. در هفته های گذشته بر اساس قولی که درسفر آقای رئیس جمهور داده شد 107 میلیون یورو خط فاینانس به این پروژه اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد:‌عملیات اجرایی فاز سوم بندر شهید رجایی هم آغاز شد و امیدوارم که هم فاز دوم به سرعت تکمیل شود و هم فاز سوم که گفته شده ظرف 18 ماه تکمیل خواهد شد به بهره برداری برسد و بدین ترتیب ظرفیت این بندر بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

جهانگیری با تاکید بر این‌که با توجه به برنامه توسعه کشور، صادرات و واردات از کارهای جدی دولت خواهد بود گفت: در منطقه آزاد قشم نیز طرح های مفصلی تهیه شده است. امروز سرمایه گذاران در زمینه های فولاد، نیروگاه و پل حضور داشتند و کارهای مهمی بود که منابع برخی از آن‌ها تامین شده و منابع برخی دیگر از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود و برخی طرح ها نیاز به خط های فاینانس دارد.

جهانگیری تصریح کرد: امیدواریم شرایط کشور طوری شود که امکان بیشتری برای استفاده از فاینانس خارجی در طرح هایمان داشته باشیم.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی هرمزگان گفت:‌ آنطور که رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیح دادند، نبود چنین بیمارستانی یکی از مشکلات مردم هرمزگان و استان های همجوار بود که با راه اندازی آن هم مشکلات مردم هرمزگان و هم مشکلات مردم جنوب کرمان و بخشی از استان بوشهر حل خواهد شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =