رئیس قوه قضاییه: تعامل ادیان الهی زمینه‌ساز دوری از خشونت و جنایت در جهان است

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه نزدیکی و تعامل میان ادیان توحیدی را زمینه‌ساز نزدیکی میان مردم جهان و پرهیز از خشونت، تجاوز و تعدی دولت‌های ظالم علیه ملت‌های مظلوم در دنیا اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی بعدازظهر امروز در دیدار آقای نرسس بدروس پاتریارک ارامنه کاتولیک جهان، معضل جهان امروز را «خلاء معنویت» دانست و گفت: در جهان امروز علت‌ها و اسباب از خود بیگانگی و دور شدن مردم از معنویات و ادیان توحیدی بسیار است و وظیفه علمای دینی است که با تلاش و انسجام حقیقت ادیان توحیدی و ماهیت‌ ضد ظلم ادیان الهی را به مردم بشناسانند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه مهمترین تعلیم ادیان الهی، توحید است و حقیقت توحید باید از سوی علمای دین برای مردم بازگو و تبیین شود افزود: تمام ادیان الهی ریشه توحیدی دارند و این مسئله نقطه مشترک تعامل میان ادیان و زمینه‌ساز دوری از خشونت وجنایت‌های مختلف در جهان است.

رئیس قوه قضاییه به تحریم‌های غرب علیه ایران و تناقض‌های آنان در برخورد با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: نگاه حکام کشورهای غربی به کشورها و ملت‌های جهان نگاه عادلانه،‌ دینی و الهی نیست و کاملاً ظالمانه است؛ به عنوان مثال کشورهایی هستند که در آن هیچ انتخاباتی برگزار و زنان در آن کشورها حتی حق رانندگی هم ندارند، مورد حمایت آنان هستند و کشورهای غربی، جمهوری اسلامی ایران را در زمینه حقوق بشر محکوم می‌کنند و این موضوع اوج تضاد و دوگانگی‌ غربی‌ها در ادعاهایشان را ثابت می‌کند.

رئیس دستگاه قضا خواستار موضع‌گیری علما و رهبران مذهبی و دینی جهان علیه خشونت‌ها و تجاوزهای سران و دولت‌های غربی سلطه‌گر نسبت به مردم مظلوم جهان و بویژه مسلمانان شد و گفت: با توجه به نفوذ رهبران دینی مسیحیان در جهان توقع این است که در زمان‌ها و مکان‌هایی که ظلمی از سوی متجاوزان علیه مردم بی‌گناه می‌شود موضعگیری‌های مناسبی صورت گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر تلاش ادیان الهی در نزدیک کردن انسانها به یکدیگر و تقویت گرایش آنان به معنویات گفت: دولت‌های‌ ظالم و متجاوز موجب فاصله گرفتن ملت‌ها از هم می‌شوند و گرایش مردم به مادیات و دوری از معنویات را تقویت می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین خواستار تعامل بیشتر علما و اندیشمندان دینی غرب با علما و اندیشمندان اسلامی به منظور نزدیکی بیشتر ادیان الهی و افزایش گرایش‌های معنوی مردم جهان شد.

در این دیدار نرسس بدروس پاتریارک ارامنه کاتولیک جهان نیز با اشاره به اینکه «این سومین سفر من به ایران است» گفت: در اثر گسترش مادیات در جهان، معنویات بویژه در کشورهای غربی بسیار کم شده و اکنون به جرأت می‌توان گفت که مسیحیت واقعی تنها به خود کشور واتیکان محدود است.

وی افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد که برای برخی حکومت‌ها در جهان به صرفه نیست که ادیان الهی به هم نزدیک شوند و صلح و آرامش برقرار شود، آنها دوست دارند میان ملت‌ها جنگ درگیرد و فاصله بین ملت‌ها فاصله‌ای مادی و اقتصادی ‌شود.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری بسیار خوبی در زمینه انجام فعالیت‌های دینی پیروان ادیان دارد.

وی گفت: اقدامات تفرقه‌آمیز مانند توهین به ادیان به هیچ وجه قابل قبول نیست و از نظر ما آنچه در فرانسه به عنوان نشر کاریکاتور علیه مسلمانان انجام شد توهین به یک و نیم میلیارد مسلمان بود و این اقدام موهن درباره سایر ادیان الهی نیز اتفاق افتاده و مورد اعتراض ما هم بوده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =