ایرنا نوشت:

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بودجه سال آینده کشور انضباطی است و اصل انضباط مالی در تمام بندها و ردیف های آن اعمال خواهد شد.

محمد شریعتمداری روز دوشنبه در نشست بررسی روند اجرایی برنامه های سفر هیات دولت به سیستان و بلوچستان افزود: با وجود کاهش قیمت نفت و محدودیت های وابستگی بودجه عمومی به درآمد نفتی، هیچ نگرانی در اداره کشور نداریم.

وی تاکید کرد: دولت مقتدرانه و توانمند با وجود کاهش یافتن بخشی از منابع در اختیار خود در حوزه در آمدهای نفتی می تواند کشور را در مسیر توسعه پیش ببرد.

وی تصریح کرد: دولت تلاش دارد برای رونق بیشتر کشور در سال آینده از ظرفیت بخش های تعاونی، خصوصی، نهادهای عمومی و غیر دولتی در فعالیت های توسعه ای بیش از بیش بهره گیرد و در این زمینه به دنبال برداشتن گام های اساسی است و هیچ گونه نگرانی برای ادامه مسیر ندارد.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان این که دولت به ادامه مذاکرات هسته ای خوش بین است، ابراز امیدواری کرد: اگر این مذاکرات به نتایج مطلوب برسد زیرا کشور در صورت دستیابی به موفقیت در این امر به طور قطع از شرایط بهتری در عرصه های گوناگون برخوردار می شود.

وی با بیان این که سیستان و بلوچستان با داستان های اساطیری ایران زمین شناخته می شود، افزود: این استان متاسفانه در دوره های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل برخی دشمنی ها و کم تدبیری ها با ناامنی شناخته شده در صورتی که واقعیت این گونه نیست.

وی امنیت سیستان و بلوچستان را فوق العاده دانست و گفت: هر چند که هر از چندگاهی می شنویم که مظلومانه در یک گوشه از خاک این استان خونی به ناحق بر زمین می ریزد، اما در مجموع این قطعه از خاک ایران اسلامی نسبت به بسیاری از استان های کشور دارای امنیت فوق العاده ای است.

شریعتمداری ادامه داد: امنیت حاکم بر سیستان و بلوچستان در سایه فکر بلند و وحدت بخش مسوولان و مردم، علمای شیعه و سنی و روحانیون در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی محقق شده است.

وی آینده سیستان و بلوچستان را امیدبخش دانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم روحیه همکاری خوب و ارزشمند حاکم بین همه نیروهای سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی، مقامات دولتی، قوه قضاییه، نیروهای مسلح، نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و روحانیت شیعه این استان، در آینده نه چندان دور شاهد رشد و پیشرفت بیش از بیش این منطقه در عرصه های گوناگون باشیم.

وی گفت: سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاری اساسی در عرصه های گوناگون بسیار مستعد است که می توان در این زمینه به توسعه بخش کشاورزی با وجود کمبود آب و توسعه فعالیت های اکتشافی در بخش صنعت و معدن، ایجاد مناطق آزاد و توسعه بندر چابهار اشاره کرد.

معاون اجرایی رییس جمهوری تجارت را یکی از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: استفاده مطلوب از این ظرفیت و دعوت از مردم بومی این استان مقیم در دیگر مناطق دنیا برای سرمایه گذاری می تواند زمینه ساز توسعه تجاری ایران با دیگر کشورها باشد.

وی با اشاره به تحریم های کشورهای غربی علیه ایران گفت: هم اینک به طور واضح و شفاف می توان اعلام کرد که هیچ تحریمی علیه ایران برداشته نشده و این تحریم ها همچنان مانند زنجیره هایی بر پای توسعه کشور ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ملت ایران از تهدیدات کشورهای غربی نمی ترسد و علاوه بر تقویت روحیه ایستادگی، توانایی این را دارد که در اوج تحریم ها برای خود فرصت ایجاد کند.

شریعتمداری گفت: ملت ایران در مقابل هیچ قدرتی به خاطر تحریم ها سرخم نمی کند زیرا مطمئن هستیم تحریم ها کارساز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: مسیری که جمهوری اسلامی در مذاکرات طی کرد بر پایه عقل، منطق و دیپلماسی با روش های مطلوب و نوین بین المللی است و این همان راهی است که ایران را به نتیجه نهایی می رساند زیرا دولت متکی به مقاومت ملت ایران است.

وی گفت: خوشبختانه دولت در کنترل تورم خوب عمل کرده و توانسته در مدت کوتاه با اعمال برخی سیاست ها در این زمینه 100 درصد موفق باشد و این اتفاق بزرگی است.

وی ادامه داد: دولت در اوج وجود تورم و تحریم در کشور توانست با اتخاذ سیاست های متین، اعمال روش های عاقلانه در اداره دولت، ایجاد امید و نشاط در مردم، جلوگیری از احتکار خانگی و رانت خوری، نرخ تورم را به نحو مطلوب کاهش دهد و جلوی رکود را بگیرد.

شریعتمداری افزود: مسوولان سیستان و بلوچستان می توانند با آماده کردن طرح آمایش سرزمین و همکاری نهادهای محلی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گام های مطلوبی را در مسیر توسعه بردارند.

شریعتمداری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به سابقه عقب ماندگی تاریخی، برای رسیدن به توسعه همزمان با سایر استان های کشور نیازمند توجه ویژه دولت است.

وی تاکید کرد: برنامه ششم توسعه می تواند گامی در راستای پیشرفت بیش از بیش سیستان و بلوچستان باشد.

وی با ابراز امیدواری از پیشرفت در ردیف ها مصوبات دولت در سیستان و بلوچستان گفت: ادامه همکاری و سفر مسوولان به استان می تواند تکمیل کننده گزارش سفر و مصوبات باشد.

آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های اجرایی در رابطه با مصوبات سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان در این جلسه و با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری، استاندار، معاونان استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان بررسی شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =