فراخوان هنری برای معرفی رسول مهربانی به همه انسان ها

فراخوان نخستین دوره جشنواره هنرهای تجسمی محمد (ص) با هدف معرفی پیامبر (ص) به عنوان پیامبر مهربانی برای تمامی انسان ها منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات عزیزستان، دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی«محمد (ص) رسول مهربانی» در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت رسول اکرم (ص) با فراخوانی از همه هنرمندان گروه های هنر تجسمی دعوت کرد با ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره، به جمع عاشقان رسول مهربانی بپیوندند.

در این فراخوان آمده است:

«همچون دیگر ایرانیان و تمامی مسلمانان در سراسر جهان در پی بی حرمتی به پیامبر اعظم (ص) و حوادث تروریستی پس از آن و با هدف معرفی نبی مکرم اسلام به عنوان پیامبر مهربانی برای تمامی انسان ها، انتشارات عزیزستان و سایت آرت آنلاین اقدام به برپایی جشنواره ای هنری با هشت محور گرافیک، تصویرسازی، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، نقاشی، مینیاتور و کاریکاتور می نماید.

در هر یک از گروه های اعلام شده در این فراخوان، 10 اثر با اعطای لوح تقدیر به عنوان آثار برتر معرفی و به پنج اثر برتر، لوح تقدیر و جوایزی تعلق خواهد گرفت. همچنین منتخبان این جشنواره از امتیازات دیگر مانند نمایش در نمایشگاه های مختلف، گالری ها بهرمند خواهند شد.

هنرمندان در خلق، تولید و ارائه آثار به رعایت نکات مندرج در این فراخوان دقت کنند. چون این همایش با نیت معرفی پیامبر اسلام با الهام از خلق و خوی مهربانانه ایشان برپا شده است. محورهای خلق اثر عبارتند از: بیان مهربانی پیامبر حضرت محمد (ص )، نفی سیاست ایجاد تنش بین ادیان و تمدن ها، نفی فرهنگ تروریسم و تروریسم فرهنگی، تبدیل نفرت پراکنی به بذل مهر و محبت، تعامل به جای تقابل، گفتگو به جای برخورد، رد استفاده ابزاری از دین توسط تروریست ها، رد استفاده ابزاری از دموکراسی و حقوق بشر توسط نیروهای به ظاهر متمدن، پاسخ هنرمندانه به بی حرمتی.»

هنرمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند سه اثر هنری به جشنواره ارسال کنند و مهلت ارائه اثر نیز 15 اسفند سال جاری است، همچنین ارسال آثار قبلی و شرکت داده شده در جشنواره دیگر بلامانع است. در این فراخوان از همه استان ها و پیشکسوتان هنرهای تجسمی دعوت شده تا به منظور هرچه موثرتر برگزار شدن این فراخوان به عنوان حامی معنوی، داور یا ارائه دهنده اثر در بخش جنبی حضوری فعال و موثر داشته باشند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 02188104744، شماره موبایل 09354082189 تماس بگیرند و یا به آدرس اینترنتی info@artonlines.com ایمیل بفرستند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =