مهر نوشت:

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مالیات بر ارزش افزوده به خدمات ارایه شده به اموات از جمله کفن و دفن تعلق می‌گیرد و قبر و ملک آنها مشمول مالیات نمی‌شود.

مراد امیری با بیان اینکه بر اساس قانون خدمات ارائه شده به اموات در حوزه دفن و کفن مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند، گفت: این در حالی است که قبر آنها مشمول دریافت مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود.

او با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در این زمینه به استان‌ها ابلاغ شده است، ادامه داد: حق دریافت مالیات برای قبر بر اساس قانون مالیات وجود ندارد و هرگونه دریافت وجهی در این راستا تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده برای کفن و دفن اموات در تهران پرداخت نمی‌شود ولی در اصفهان این کار صورت می‌گیرد، گفت: شاید در بهشت زهرا که فاصله نزدیک تری به تهران دارد این قانون در آنجا به درستی و در اصفهان به اشتباه اجرا می‌شود،که لازم است این موضوع را بررسی کنیم.

او با بیان اینکه ما مجری قانون هستیم، گفت: چنانچه ضعفی در این زمینه وجود دارد باید مجلسی‌ها نسبت به تجدید نظر در قانون اقدام کنند تا قانون به درستی اجرا شود.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    6 0
    دیگه دست از سر مرده ها بردارید .برید از واردکننده های کالاهای چینی مالیات بگیرید که تولید رو خوابوندن
  • محمد A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    6 0
    اونايي كه راههاي در رو بلدن نه واسه زنده هاشون يه قرون ماليات ميدن نه واسه مرده هاشون ، ما كارمندائيم كه پيشاپيش ماليات از حقوقمون كسر ميشه
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    5 0
    این روز ها کفگیر نفت به ته چاه خورده و همه اش از مالیات حرف میزنند و........