عصرایران نوشت:

نتانیاهو گفت به احتمال زیاد در چند هفته آینده ایران و 1+5 به توافق هسته ای می رسند و این توافق علیه اسرائیل است.

رویترز به نقل از رسانه های اسرائیلی نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با دفاع از تصمیمش برای پذیرش دعوت سخنرانی در کنگره آمریکا بدون هماهنگی با اوباما گفت: من تعهد اخلاقی دارم تا از هر فرصتی برای مطرح کردن مسئله ای ایران که علیه اسرائیل خطر نابودگری است استفاده کنم.

به دنبال سخنرانی سالانه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور و دفاع از مذاکرات هسته ای با ایران، کنگره آمریکا بدون هماهنگی با اوباما از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر برای سخنرانی در کنگره درباره ایران دعوت کرد. نتانیاهو هم بی درنگ این دعوت را پذیرفت اما کاخ سفید با انتقاد از این دعوت اعلام کرد اوباما دیداری با نتانیاهو نخواهد داشت.

نتانیاهو گفت: اولویت من، وادار کردن آمریکا و دیگر قدرت های بین المللی به عدم مذاکره با ایران دربار توافق هسته ای با این کشور است توافقی که می تواند اسرائیل را در معرض خطر قرار دهد.

نخست وزیر اسرائیل گفت: به احتمال زیاد قدرت های بزرگ و ایران در هفته های آینده به توافقی هسته ای می رسند. این توافق باعث می شود ایران به کشوری قادر به ساخت سلاح هسته ای تبدیل شود. این موضوع موجودیت اسرائیل را به شدت در معرض خطر قرار می دهد.

او گفت: به عنوان نخست وزیر اسرائیل متعهدم همه تلاش ها را برای جلوگیری از دست یابی ایران به بمب اتمی به کار بگیرم؛ بمب اتمی که اسرائیل را مورد هدف قرار می دهد. این تلاش ها، جهانی است و به هر جایی که برای مطرح کردن مسئله اسرائیل دعوت شوم می روم و از آینده و موجودیت اسرائیل دفاع خواهم کرد.

ایران و گروه 1+5 هم اکنون در حال مذاکره برای دست یابی به توافق هسته ای جامع هستند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =