گروه تروریستی داعش سه شنبه هفته گذشته با انتشار یک ویدئو از دو گروگان ژاپنی، از دولت ژاپن درخواست دویست میلیون دلار در قبال آزادی آنها را کرده بود و تاکید کرد که در غیر این صورت در ۷۲ ساعت جان دو گروگان را می گیرند.

 

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز، شنبه با پایان مهلت نهایی و عدم دریافت مبلغ مورد نظر داعش ادعا کرده که یکی از گروگان ها را گردن زده است. حالا عده ای در ژاپن برای آزادی دومین گروگان تجمع کرده اند.

داعش با ارسال یک ویدئو به خانواده دو گروگان، ادعاییی خود را به اثبات رسانده است. یکی از گروگانها، کنجی گوتو که مستند ساز است تصویر سر بریده دیگر ژاپنی، هارونا یوکاوا، مقاطعه کار را در دست دارد. کنجی در ویدئوی مورد نظر کاملا آشفته است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن وعده داده است که دولتش سعی می کند جان کنجی را نجات دهد. وی گفته که دولت ژاپن برای آزادی این مستندساز با دولت ترکیه و اردن نیز تماس گرفته است. اما مشکل اینجاست که گروه تروریستی داعش شرایط جدیدی برای آزادی کنجی درنظر گرفته است. آنها در ازای آزادی این مستند ساز خواستار آزادی سجدا ریشاوی زنی محبوس در اردن شده اند. این زن عراقی است و به واسطه شرکت در حملات انتحاری به یک هتل در امان، پایتخت اردن در سال ۲۰۰۵ میلادی در زندان است. در این حمله نزدیک به ۳۸ نفر جانشان را از دست دادند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =