محمدجواد لاریجانی: تاکتیک های کاخ سفید توان مقابله با اراده ایران را ندارد

ایرنا نوشت:

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: خوشبین ترین متحدان آمریکا اکنون فهمیده اند که تکنیک های کاخ سفید دیگر توان مقابله با اراده ایران را ندارد.

«محمدجواد لاریجانی» یکشنبه شب در آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد حماسه ششم بهمن مردم آمل در سال 60 در مصلای این شهرستان گفت: آمریکا با همراهی متحدانش از حدود 35 سال گذشته تاکنون ترفندها و اقدام های ظالمانه زیادی را برای جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرایی کرده که بی نتیجه بوده و در همه موارد منجر به شکست و خفت شده است.

او به دلایل مهمی که باعث شده تا آمریکا و همپیمانش در سه دهه گذشته با ایران سر ناسازگاری و دشمنی داشته باشند اشاره کرد و گفت: وابسته نبودن به غرب، آزادی و پیشرفت همه جانبه ایران سه علت مهم و اصلی بوده که آمریکا و کشورهای اروپایی را وادار به اقدام های کینه توزانه علیه جمهوری اسلامی کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ایران وابستگی خود را از آمریکا و غربی ها قطع کرده و به استقلال رسیده و اکنون ملت ایران با تکیه بر ایمان و اراده عمومی نیازی به دست نشاندگی و یوق سلطه گران ندارد.

لاریجانی گفت: تا زمانی که مستقل هستیم و توان مستقل ماندن را داریم، از این گوهر گرانبها پشتیانی و حراست خواهیم کرد هرچند که دشمنی های آنها ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد حقوق بشرقوه قضاییه گفت: علت اصلی دشمنی غرب علیه ایران را پیشرفت های همه جانبه ایران در بخش های مختلف است.

او گفت: آنها در سال های اخیر مانع دستیابی دانشمندان جوان ایران به دانش های پیچیده علمی از جمله دانش هسته ای شدند، اما با تلاش وپشتکار بالا به چرخه کامل دانش هسته ای دست یافتیم و اکنون چراغ صدها خانه در ایران به چراغ اتمی روش و در سال های آینده به میلیون ها خانه افزایش خواهد یافت.

لاریجانی با بیان این که اکنون ایران اسلامی به «ام القرای» جهان تبدیل شده است، گفت: ما اکنون تجربه های مختلف از جمله تجربه زندگی مدنی و دانش های مختلف علمی را برای عرضه در میان کشورهای خاورمیانه داریم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: بر مبنای این پیشرفت ها و وابسته نبودن باعث شده تا دشمنی و تحریم های ظالمانه علیه ایران اعمال شود و این خود نوعی زیر پا گذاشتن حق آزادی برای هم نوع است.

او گفت: امروز ما در ایران اسلامی توان ساختن همه چیز بدون حضور و دخالت خارجی ها را داریم و این نشان از پیشرفت و وابسته نبودن به غرب است که دشمنی آنها را علیه کشور ما بیشتر کرده است.

لاریجانی درباره این که آزادی دارای شاخ و برگ های زیادی است، گفت: ملت ایران حق آزادی کامل و بدون شرط و شروط دارد و از این که استکبار و کشورهای اروپایی داعیه جهان گشایی دارند و به دنبال تحمیل خواسته های خود براین کشور هستند، زیربار زور نخواهد رفت.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =