ایسنا نوشت:

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر یک‌شنبه با داویت اوسو باشویلی، رییس مجلس گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، مقابله با تهدیدات مشترک مانند تروریسم و تسهیل مسیرهای حمل و نقل و انرژی را از جمله موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

او افزود: مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 آزمون صداقت این کشورها در پایبندی به مسیر مذاکره و لغو تمام تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است.

وی تصریح کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به مذاکرات توام با حسن نیت بوده و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این مساله را تایید می‌کند اما متناسب با رفتار و عملکرد طرف مقابل واکنش مناسب و اقدام مقتضی را خواهیم داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: مسوولیت هرگونه کارشکنی در مسیر مذاکرات و اتخاذ رویکردهایی که بی‌نتیجه بودن آن‌ها در گذشته نیز اثبات شده متوجه طرف مقابل خواهد بود.

شمخانی اولین قدم در مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی را قطع حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به آن‌ها دانست و افزود: عملکرد واقعی نیروهای موسوم به ائتلاف در عراق و سوریه نشان می‌دهد عزم جدی در این مسیر وجود ندارد.

داویت اوسو باشویلی، رییس مجلس گرجستان در این دیدار با حمایت از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران ابراز امیدواری کرد روند مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای سازنده و توافقی جامع که در آن حقوق ایران لحاظ شده باشد منجر شود.

او با اشاره به موضوعات مختلف همکاری بر لزوم گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و گرجستان تاکید کرد.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =