گلایه معاون وزیر علوم از برخی دانشجویان خوابگاهی: نمره کم می آورند،با مشت می زنند دیوار خراب می شود

ایرنا نوشت:

صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان دانشجویی این وزارتخانه دارای مدرک دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه یومیست انگلیس و عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه امیر کبیر است. یکی از مهم ترین وظایف سازمان امور دانشجویان (معاونت سابق دانشجویی وزارت علوم)، تهیه خوابگاه و نظارت بر آن از طریق صندوق رفاه دانشجویان است.

بخشهایی از گفتگوی صدیقی:

- ما اجاره محدودی را از دانشجویان ساکن خوابگاه های ملکی می گیریم. دانشجویان ساکن باید توجه داشته باشند که این اجاره، پول زور نیست زیرا این اجاره تبدیل به وام مسکن دانشجویانی می شود که خوابگاه به آنها نرسیده است.

-بخش دیگری از این اجاره نیز صرف تعمیر و تجهیز همان خوابگاهی می شود که دانشجویان در آن ساکن هستند. در حال حاضر صندوق رفاه 30 درصد از اجاره دانشجویان را برای تعمیر و تجهیز به همان خوابگاه بازمی گرداند اما با دانشگاه ها هماهنگ شده که این رقم می تواند براساس شرایط خوابگاه افزایش یابد.

-به دلیل محدودیت در منابع چاره ای به جزء رفتن به سمت مشارکت دانشجویان در تامین هزینه ها نداریم اما تلاش هم داریم که این مشارکت قابل تحمل باشد. اختیاراتی را نیز به معاون دانشجویی هر دانشگاه داده ایم که اگر در مواردی احساس شود دانشجویی مشکل مالی دارد، تخفیف هایی را لحاظ کند.

-یک نکته مهم که باید به آن توجه شود فرهنگ نگهداری از خوابگاه است. این فرهنگ باید هم برای دانشجویان و هم برای خوابگاه داران و مسوولین با آموزش بیشتر شود. خوابگاه ها مانند خانه افراد مستقل نیستند و محیط آنها جمعی است. در بازدیدهایی که به طور معمول از خوابگاه ها دارم می بینم که فرهنگ استفاده از خدمات مناسب نیست.

-اگر یک دانشجو یا تعدادی از دانشجویان ساکن خوابگاه ها به طور مثال در شستشوی ظرف ها رعایت نکنند، می بینید که سینک های ظرفشویی گرفته می شود و حجم خرابی نیز به دلیل استفاده افراد بیشتر بالاتر از خانه هاست. دانشجویان باید توجه کنند که از بیت المال استفاده می کنند و همه مسوول هستند.

-از سویی خوابگاه داری یک هنر است. بعضا در خوابگاه های پسران می بینیم دانشجویی که به طور مثال در روزی نمره کمی گرفته، به دیوار مشت می زند و دیوار را خراب می کند. درست است که برای برخی موارد پیش بینی دریافت خسارت شده است اما در درجه اول باید فرهنگ عمومی را در استفاده از خوابگاه ها بالا ببریم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    7 0
    خوابگاه ها هم که همه درجه یک فقط دانشجوها مشکل دارن این وسط .... مسئولین هم خیلی خوبن
    • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      4 1
      مسئولین محترم تروخدا خوابگاه پسرها رو به ما دخترا ندین. حالمون بهم خورد. فقط یک هفته تمیزکاری و ضدعفونی کردیم. حتی در دستشویی ها رو شکسته بودن. خوابگاه شهید بهشتی در قائم مقام.
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    6 0
    راهکار : قبل از اینکه سفید کاری دیوار خوابگاه انجام شود تعدادی میخ در زیر کار استفاده کنید .مشت داغون میشه .برای خودم اتفاق افتاده
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    5 4
    باید به دانشجوها نمره داد تا دیوار سالم بمونه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    3 0
    مگه هالک شگفت انگیز تو ایران درس میخونه که نمره کم بیاره و با یه مشت دیوار رو خراب کنه؟
  • محمد A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    4 3
    بنده ۳۴ سالی می‌شه دیگه دانشجو نیستم. این آقای صدیقی استاد بنده بود و حرفی درباره ایشون نزنم بهتره. بی مسئولیتی مسئولان رو هم به هر طریقی شده می‌خوان به پای دانشجو جماعت که یکی از فرهیخته‌ترین و بی‌آزارترین قشرهای جامعه هست بنویسند.
  • نقی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 0
    شما که همه خوابگاه ها رو جمع کردید و میگید خوابگاه نمی دیم. همین چند تای باقیمونده رو هم بکوبید خیال همه رو راحت کنید. من کشته مرده امکانات دانشگاهاتون هستم.