محمدرضا رحیمی در کدام دولت مرتکب فساد اقتصادی شد/ انداختن توپ در زمین هاشمی، ترفند کیست؟

نامه نیوز نوشت:

افسانه «پاک ترین دولت تاریخ» با حکم 5 ساله زندان محمدرضا رحیمی فروریخت تا مشخص شود دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد با حواشی زیادی همراه بوده است. بسیاری این حکم را آخرین تیر بر پیکره احمدی نژاد می‌دانند و معتقدند به زودی پرده‌های بیشتری از دوران احمدی نژاد بر زمین خواهد افتاد و مردم بیشتر با لایه‌های پنهان دولت احمدی نژاد آشنا خواهند شد.

دراین میان جریانی به دنبال احیای محمود احمدی نژاد و تطهیر او از ماجرای فساد محمدرضا رحیمی است. وقتی به مرور رسانه‌هایی که طی سال‌های گذشته از حامیان احمدی نژاد و البته مخالفان هاشمی رفسنجانی بودند می‌پردازیم، به خوبی پی به این معنا می‌بریم که جریانی به دنبال تعویض بازی از زمین احمدی نژاد به زمین بازی هاشمی رفسنجانی است.

این جریان که در سال های گذشته چشمان خود را بر بسیاری از اشتباهات دولت احمدی نژادبسته بود، این بار در تلاش است تا محمدرضا رحیمی را فردی منتسب به هاشمی رفسنجانی معرفی کند . این جریان که بنا بر حکم قطعی قوه قضائیه مجبور است فساد محمدرضا رحیمی را بپذیرد در نظر دارد این لکه را از دامن احمدی نژاد پاک و آن را به هاشمی رفسنجانی مرتبط کند.

این گروه سیاسی برای اثبات حرف‌های خود استدلال می‌آورند که رحیمی پله ترقی را در دولت هاشمی طی کرده و در زمان او به استانداری کردستان رسیده است. آنها مدح‌های محمدرضا رحیمی در زمان استانداری از هاشمی رفسنجانی را بیانگر همین معنا می‌دانند و او را شیفه هاشمی رفسنجانی می‌خوانند. ادعای دیگر آنها این است که رحیمی از اعضای ستاد هاشمی رفسنجانی در سال 84 بوده است و سخت به دنبال رئیس جمهور شدن هاشمی رفسنجانی!

برای این استدلال، می‌شود یک پاسخ روشن داد و آنهم اینکه بسیاری از دولتمردان فعلی و سابق ایران از طریق هاشمی رفسنجانی چه در دهه 60 و چه در دهه 70 وارد عرصه سیاست شده‌اند. اگر این استدلال درست باشد چرا شما از مدیرانی که به زعم شما موفق هستند سخن به میان نمی آورید که در دولت هاشمی بزرگ شده‌ند و به این جایگاه رسیدند. سعید جلیلی در کدام وزارت خانه و در کدام دولت کار خود را آغاز کرد؟ علی لاریجانی در کدام دولت وزیر بود؟ ولایتی در کدام دولت عهده دار دستگاه دیپلماسی کشور بود؟ احمدی نژاد در کدام دولت استاندار بود؟ مرندی، میرسلیم و غرضی در کدام دولت وزیر بودند؟

آیا موفقیت این افراد را نیز به نام هاشمی رفسنجانی می‌نویسد؟ یا فقط استانداری رحیمی به نام هاشمی نوشته می‌شود؟ یا مسئله مهمتر در این میان این معنا است که چرا پیش از این و در زمان حضور رحیمی در دولت از این نزدیکی سخن به میان نمی‌آوردید. رحیمی در آن زمان با رحیمی امروز فرق می‌کند؟

محمدرضا رحیمی در دولتی که شما آن را پاک ترین دولت می‌دانستید و رئیس جمهورش را قهرمان مخالفت با هاشمی می‌خواندید، معاون اول و شخص دوم دولت بود. حالا چگونه می‌شود این چنین رحیمی را با هاشمی رفستجانی وصل می‌کنید؟ مگر عامل اصلی حکم رحیمی فساد در بیمه ایران نیست؟ آن زمان رحیمی از سوی حداد عادل به این سمت منصوب شده بود. چرا از رابطه رحیمی و حداد سخن نمی گویید؟

همانطور که نمی‌شود رابطه‌ای میان این فساد بزرگ و حداد پیدا کرد نمی‌شود رحیمی را به هاشمی ربط داد. این دوستان این روزها سخت به دنبال یک فرافکنی بزرگ هستند. این جریان که می‌دانسته است رحیمی یک هاشمی چی بزرگ است چگونه به او اجازه دادند به دیوان محاسبات برود، معاون پارلمانی رئیس جمهور بشود و از همه مهم تر معاون اولی دولت احمدی نژاد را به عهده بگیرد. درست است برخی از نمایندگان مجلس در آن زمان به این انتصاب اعتراض کردند اما این اعتراض‌ها به خاطر فساد رحیمی بود نه رابطه‌اش با هاشمی رفسنجانی!

به یاد داشته باشید که همین مدح گویی هاشمی رفسنجانی، خط قرمر احمدی نژاد در دولتش بود و رئیس جمهور وقت در دفاع از او و مشایی گفته بود:« اگر بخواهند همکاران من در کابینه را به بهانه های گوناگون متهم کنند،‌ وظیفه دارم بایستم و از همکاران خودم دفاع کنم، در واقع کابینه خط قرمزی است که اگر بخواهند به آنجا دست اندازی کنند دیگر من باید وظایف قانونی خودم را انجام دهم.»

چرا آن زمان از احمدی نژاد نپرسیده بودید که چرا یار غار هاشمی رفسنجانی، خط قرمز دولت توست؟ پرونده محمدرضا رحیمی به خوبی نشان داد که دولت احمدی نژاد برخلاف انچه که می‌گفت، دولتی با سوال‌های مادی و فسادهای گسترده است که نمونه بارز آن حکم زندان محمدرضا رحیمی است.

همین حکم و روشن شدن لایه‌های زیرین پرونده رحیمی و احمدی نژاد و این فرافکنی نشان می‌دهد که احمدی نژادی‌ها و جریان‌های مخالف هاشمی رفسنجانی با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس دهم به دنبال پیدا کردن راهی برای فرار از این رسوایی بزرگ هستند. قطعا این حکم می‌توان سد محکمی برای این جریان سیاسی برای ورود به کارزار انتخابات مجلس باشد، انتخاباتی که احمدی نژادی‌ها تصور می‌کردند می‌توانند در آن احیای خود را کلید بزنند. فرافکنی و انداختن بازی در زمین هاشمی، می‌تواند گزینه خوبی برای آنها باشد تا بگویند هرچه فساد در کشور است مربوط به هاشمی رفسنجانی می‌شود. این در حالی است او در زمان استانداری خود در دولت هاشمی هیچ فسادی را انجام نداده است!

قطعا فساد بزرگ رحیمی و حواشی آن مربوط به دولت نهم و دهم و شخص محمود احمدی نژاد است و جریانی خاص نمی‌تواند برای این رسوایی شریک پیدا کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    در دولت احمدی نژاد روزنامه ها اگه میخواستند خبری از اقای هاشمی کار کنند باید مینوشتن رئیس مجمع تشخیص مصلحت و اجازه نوشتن اسم ایشون رو در تیتر نداشتن اونوقت میگن معاون اول نیروی هاشمی بوده. اقای جنتی که در ستاد اقای هاشمی کار میکرد رو با چه فشاری از وزارت کشور برداشتن اونوقت میگن رحیمی نفوذی هاشمی بوده
  • حقیقت گو IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    92 5
    البته من با جمله ی اول این مطلب چندان موافق نیستم چون این افسانه خیلی پیش تر از اینها هم فرو ریخته بود. آیا قضیه ی کردان، حیف و میل بیت المال با واگذاری نفت به بابک زنجانی، یا جریان سعید مرتضوی پیش از این افسانه ی پاکترین دولت را فرو نریخته بودند؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    سلام ، اصلا برادر دکتر احمدی نژاد تخلفی انجام دهد به دکتر چه ارتباطی دارد ، همین دکتر احمدی نژاد خودش سالم است کافی است به هرحال دربین هزاران مدیر دولتی تعدادی از افراد تخلف می کنند هیج ارتباطی به دکتر احمدی نژاد ندارد ، تازه این پرونده مربوژ می شود به قبل از ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد، دوستان اصلاحات بی جهت شیطنت نکنند ، پرونده باز شده مربوط به زمان هاشمی رفسنجانی است که حتی به هاشمی هم ربطی ندارد هرکس خودش باید پاسخگو باشد ، متاسفانه برخی از رسانه ها سالم نیستند و بدنبال تنش هستند . دکتر احمدی نژاد اگر کوچکترین مشکلی الان گرفتار می شد .
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      23 8
      اختلاسها در زمان محمود جون رکورد زد و هنوز هم داره میزنه....... الکی حرف نمیزنیم.
  • رعنا A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    43 6
    ممنون از اتخاذ موضع صريح ومنطقى تان.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    50 5
    درود بر نویسنده شیوا کلام
  • رضا A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    27 2
    حداقل مرد باشید نظرمو تایید کنید آقایون مدعی آزادی بیان
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    44 2
    مطمئن باشید دزدی که سال 75 یا 80 و ... دزدی میکرده الان هم داره میدزده....عادت به رفتار بد بخصوص قدرت و ثروت ترک کردنی نیست.... سال ها و ایام میگذره و فقط القاب آدم ها عوض میشه ..دزد هموم دزده که با گله اشناست
  • سیدعباس A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    75 2
    اگر رحیمی اصلاح طلب بود , روزنامه کیهان و رسانه ملی زودتر و بیشتر ا ز دیگران افشاگری می کردند.
  • بی نام US ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    72 3
    محمود و اسفندیار فقط جان سالم به در بردند. اسفندیار چرا دستگیر نمیشه؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    74 1
    اگه اينها هستن ميگن رييس جمهور شدن احمدي نژاد هم تقصيير هاشمي رفسنجانيه
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    82 4
    اگه اختلاس کرد چرا در دولت پاکان شد معاون اول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شهاب IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    9 5
    یعنی می خواهید بگویید احمدی نژاد و جلیلی آدمهای موفقی بودند؟ یکی به میخ یکی به نعل
  • خودمونی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    2 4
    خود اقای دکتر در کدام دولت رشد کرد . این قدر خادمین را نزنید . آ ه مظلوم می گیردتون.