ایرنا نوشت:

نخست وزیر اوکراین روز شنبه گفت که دولت کی یف از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا به دنبال گلوله باران امروز در شهر ماریوپول نشستی را برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه، 'آرسنی یاتسنیوک' نخست وزیر اوکراین یادآورشد

که به دنبال این حادثه مرگبار در ماریوپول شورای امنیت باید نشستی را برای بررسی تشدید خشونت و درگیری ها در شرق اوکراین از جمله این حادثه مرگبار برگزار کند.

نخست وزیر اوکراین در نشستی فوق العاده در مورد این حادثه اعلام کرد که ما از شرکای غربی خود و همچنین شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا فوری نشستی را برای بررسی خشونت ها در شرق اوکراین برگزار کنند.

براساس گزارش ها، حمله راکتی امروز به بندری در شهر ماریوپول اوکراین منجر به کشته شدن 20تن شد.

بحران اوکراین تنش ها میان غرب با روسیه را به شدت افزایش داده و اقدامات غرب برای پایان دادن به بحران در شرق اوکراین همچنان ناکام بوده است.

بخش های شرقی اوکراین پس از برکناری 'ویکتور یانوکوویچ' رییس جمهوری پیشین اوکراین در فوریه 2014 به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولتی جدید در کی یف، به عرصه فعالیت طرفداران جدایی طلبان و درگیری های مداوم با نیروهای ارتش تبدیل شده است.

اعلام آتش بس در 9 دسامبر (18 آذر) در چارچوب توافق 'مینسک' هنوز نتوانسته آرامش را به این مناطق بازگرداند و این توافقنامه بارها نقض شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =