روزنامه کویتی: اسراییل بااستفاده ازشنود موبایل،نقشه ترور سردار سپاه ایران را درجنوب لبنان اجرا کرد

عصر ایران نوشت:

اسرائیلی ها نه تنها از وجود این فرمانده ارشد سپاه در کاروان خودرویی حزب الله لبنان خبر داشتند بلکه اتفاقا او هدف اصلی این حمله ارتش اسرائیل بود.
یک روزنامه کویتی نوشت: اسرائیل از طریق خط موبایل سوریه در اختیار سردار ارشد سپاه، وی را ردیابی و مورد هدف قرار دادند.

سردار سرتیپ محمدعلی الله دادی فرمانده ارشد سپاه در حمله اخیر ارتش اسرائیل به استان قنیطره سوریه به شهادت رسید. او در کاروانی از اعضای نظامی حزب الله لبنان حضور داشت. در این حمله علاوه بر فرمانده ارشد سپاه پاسداران، شماری از اعضای مهم نظامی حزب الله لبنان نیز به شهادت رسیدند.

روزنامه الرای چاپ کویت اضافه کرد: اسرائیل از طریق خط موبایل شرکت ارتباطات سوریه در اختیار محمدعلی الله دادی فرمانده ارشد سپاه پاسداران، وی را ردیابی و مورد هدف قرار داد.

سردار محمدعلی الله دادی فرمانده ارشد سپاه در حمله اسرائیل به جنوب غربی اسرائیل به شهادت رسید

منابع این روزنامه توضیح دادند: محمدعلی الله‌دادی در اواخر سال گذشته میلادی برای برعهده گرفتن ماموریت خود در سوریه و لبنان به منطقه آمد. وی بر عملیات نظامی در سوریه نظارت می کرد و به همراه خود خط موبایل سوریه داشت و همین عامل، باعث ردیابی و هدف قرار گرفتن وی توسط ارتش اسرائیل شد.

روزنامه الرای ادامه داد: بعد از این حمله اسرائیلی ها حال تلاش کردند از مسؤولیت خود در برابر هدف قراردادن سردار الله دادی فرار کنند. یک ژنرال ارتش اسرائیل بدون اینکه نامش منتشر شود به رویترز گفته بود تل آویو از حضور فرمانده ارشد سپاه در کاروان حزب الله لبنان خبر نداشته است.

با این حال منابع کویتی می گویند اسرائیلی ها نه تنها از وجود این فرمانده ارشد سپاه در کاروان خودرویی حزب الله لبنان خبر داشتند بلکه اتفاقا او هدف اصلی این حمله ارتش اسرائیل بود.

آنها می گویند: اسرائیلی ها از طریق شنود مکالمات موبایل دقیقا می دانستند چه کسانی در این کاروان حضور دارند. علاوه بر این هدف از این عملیات نه "جهاد عماد معنیه" عضو معروف حزب الله لبنان که در گارد حفاظت و حراست از شخصیت ها فعالیت می کرد بلکه هدف اصلی همین فرمانده سپاه بود.

اسرائیلی ها به این موضوع پی بردند که فرمانده ارشد در نیروی قدس سپاه قصد دارد از دمشق به سمت منطقه قنیطره سوریه واقع در نزدیکی مرز اسرائیل حرکت کند. این مدت، یک و نیم ساعت طول می کشید این مدت زمان باعث شد کمیته امنیتی اسرائیل از این موضوع آگاه شود و مجوز حمله را صادر کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    21 26
    بکلمتین.... جهزوا ملاجئکم
    • منفی خور IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
      17 8
      عزیز اینجا مال منورالفکرهاست