میزان نوشت:

دو مستند «هزار و یکمین سنگر» و «جای خالی یک عکس» با موضوع شهدای شاخص در جلسه این هفته سینما روایت رونمایی خواهند شد.

این دو مستند به کارگردانی امیر حسین نوروزی و تهیه کنندگی پژمان لشکری پور از مجموعه مستند شهدای زن انقلاب و دفاع مقدس که قرار است توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ساخته شود، به شمار می آیند.

این دو مستند با حضور عوامل فیلم و سردار بهروز اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح اکران و بررسی خواهند شد.

«هزار و یکمین سنگر» مستندی در مورد شهید طاهره هاشمی است. 6 بهمن سال 60 گروهگ تروریستی و کمونیستی اتحادیه کمونیست های ایران به شهر آمل حمله می کنند. این اقدام تروریستی با مقاومت سپاه، بسیج و مردم قهرمان شهرآمل شکست می خورد و از آن رو به بعد شهر آمل به عنوان شهر هزار سنگر ملقب می شود. شهید طاهره هاشمی نوجوان 16 ساله در میانه درگیری زمانی که سعی داشت برای مجروحین دارو ببرد مورد اصابت گلوله تروریست ها قرار می گیرد و به شهادت می رسد.

مریلا زارعی بازیگر زن سینمای ایران امسال با فیلمی به نام «ماهی سیاه کوچولو» به جشنواره می آید؛ فیلمی که بلحاظ داستانی مرتبط است با ماجرایی که مستند «هزار و یکمین سنگر» درباره آن سخن می گوید. «ماهی سیاه کوچولو» روایتی دراماتیک از حماسه مردم آمل علیه منافقان کوردل را به نمایش می گذارد؛ همان حماسه ای که شکل مستندوار آن در «هزار و یکمین سنگر» ارائه شده است.
«جای خالی یک عکس» مستندی درباره زندگی شهید شهربانو نجاتی است. شهربانو نجاتی پرستار بیمارستان شیر و خورشید( هلال احمر) شهرستان گنبد بود. در سال 58 غائله گنبد توسط ضد انقلاب به وقوع می پیوندد. شهربانو نجاتی در حالی که تلاش داشت مجروحین را در بیمارستان مداوا کند به ضرب گلوله منافقین به فیض شهادت نائل می شود.

در سی و سومین جلسه سینما روایت همچنین کتاب«کارگردانی مستند» از مجموعه کتاب های سینمایی نشر ساقی معرفی خواهد شد.

«کارگردانی مستند» نوشته مایکل رابیگر و ترجمه حمیدرضا احمدی لاری است، این کتاب نگاهی مختصر به تاریخ تکامل سینمای مستند داشته و گزیده‌ای را به عنوان زمینه تهیه مطالب کتاب فراهم کرده است. مایکل رابیگر در این کتاب سعی کرده اصول کارگردانی مستند را به گونه‌ای آموزش دهد که مستندسازان بتوانند با خواندن آن از پایه با روش ساخت مستند آشنا و مشکلات پیش رو خود در این زمینه را از میان بردارند.

سی و سومین جلسه سینما روایت روز یکشنبه 5 بهمن ماه، راس ساعت 17:30 دقیقه در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی برگزار خواهد شد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =