آتش سوزی خودروهای سواری در پارکینگ یک ساختمان شش طبقه مسکونی در کوی مجیدیه شمالی تهران باعث فوت سه نفر از ساکنان و گرفتارشدن ده ها نفر در میان دود و حرارت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، آتش نشانان چهار ایستگاه در این حادثه بیش از 50 کودک، زن و مرد از ساکنان ساختمان را که در وضعیت خطرناک و نا ایمنی قرار گرفته بودند، نجات دادند.

در پی وقوع این حادثه، شاهدان با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفته و درخواست کمک فوری کردند که بی درنگ ستاد فرماندهی آتش نشانی ایستگاههای 23، 75، 71، نجات 12 و نیز دو نردبان ئیدرولیکی، تشک نجات و خودرو حامل دستگاه های تنفسی را ساعت 22:24 دقیقه جمعه شب به سوی محل آتش سوزی واقع در خیابان استاد حسن بنا (مجیدیه شمالی)، کوچه ابوالحسنی روانه کرد.

مهدی داوری، معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این خصوص گفت: محل آتش سوزی یک مجتمع مسکونی 6 طبقه 24 واحدی بود که در طبقه منفی یک پارکینگ دو خودرو و یک موتورسیکلت طعمه آتش شد و شعله ها در حال سرایت به دیگر خودرو ها بود.

او با اشاره به نفوذ دود و آتش به طبقات ساختمان از طریق راه پله ساختمان گفت:بر اثر شدت حرارت تمام درهای واحد های مسکونی کاملا سوخته و دیوارها و سنگ نما های راه پله تخریب شده بود.

داوری گفت: درپی این حادثه تمامی ساکنان این ساختمان در وضعیت نا ایمن و نامناسب در طبقات و واحد های خود گرفتار شدند به طوری که تعدادی از آنان در تراس ها و بالکن ها و کنار پنجره های واحد های مسکونی خود پناه برده و تقاضای کمک می کردند و حتی بعضی از ساکنان به خاطر ترس از دود و آتش می خواستند خودشان را از بالکن ها و پنجره ها به پایین ساختمان پرت کنند.

معاون عملیات آتش نشانی در مورد نحوه عملیات آتش نشانی برای خاموش کردن آتش و نجات افراد گفت: نیروهای آتش نشانی به سرعت عملیات خود را شروع کردند، گروهی از آنان با بستن دستگاه تنفسی به کانون آتش در پارکینگ خودروها در طبقه منفی یک ساختمان که مملو از دود و آتش بود، رفتند و آتش سوزی را که درحال سرایت به سایر خودروها بود مهار و خاموش کردند.

او گفت: همزمان گروه های دیگر آتش نشانان به کمک افراد گرفتار در ساختمان رفته و از طریق نردبان های ئیدرولیکی، دستی و همچنین راه پله ساختمان موفق شدند بیش از 50 نفر از ساکنان را از طبقات، بالکن ها و پنجره های این ساختمان به سلامت خارج کرده و به محل امن منتقل کنند.

داوری گفت: آتش نشانان همچنین در حین عملیات جستجو در طبقات ساختمان با پیکرهای یک زن 62 ساله و پسربچه 4 ساله ای روبرو شدند که در راه پله افتاده بودند، نیروها بلافاصله هر دو را از محل خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که آنان پس از معاینات اولیه متأسفانه فوت هر دو نفر را تایید کردند.

او گفت: در ادامه جستجو یک مرد جوان 28 ساله را که در کابین آسانسور افتاده بود پیدا کردند که ظاهرا وی قصد داشت برای فرار از دود و آتش از طریق آسانسور از ساختمان خارج شود که به علت قطع برق و متوقف شدن کابین، وی در داخل آسانسور بدام افتاد و بر اثر دود گرفتگی جان خود را از دست داد.

معاون عملیات آتش نشانی زمان پایان عملیات آتش نشانان در این حادثه را ساعت 02:12 دقیقه بامداد اعلام کرد و گفت: علت بروز این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی است.

او به شهروندان توصیه کرد که به هنگام وقوع آتش سوزی به هیچ وجه در راه پله ها پناه نگیرند و از آسانسورها استفاده نکنند و سریعا با سامانه 125 آتش نشانی تماس بگیرند.

23282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    16 0
    خدا رحمتشون کنه. و خدا روشکر که تلفات بیشتری نداشتیم
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    5 0
    واقعا دردناکه
  • تینا RO ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    10 0
    وای اتیش سوزیش دم خونه ی ما بود من از وحشت داشتم سکته میکردم صدای ضجه هاشون میومد خونه ی ما بابام هنوز حالش بده مادر بنده خدا ساعت یک شب تازه فهمیده بود بچش با مادر بزرگش فوت شدن.
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    4 0
    مانیز ساکن طبقه سوم جنوبی همین ساختمان هستیم که با نردبان به کمک آتش نشانان از بالکون به حیاط پایین آمدیم درهمین حال پدر سپهر در حیاط بود واز همسایگان طبقات بالامیخواست به خانه ی آنها بروندوسپهرکوچولو رانجات دهند
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    من اون دوتا دوقلو رو میشناختم بچه های مهدی بودند که باهاشون کار میکنم از شوک این خبر نمیدونم چکار کنم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    2 0
    یک نفر هم امروز مرد یک جوان ناکام