واحدمرکزی خبر نوشت:

ستیزه جویان مرتبط با گروه تروریستی داعش در فضای مجازی هشدار داده اند «شمارش معکوس» برای کشتن دو گروگان ژاپنی که در اختیار این گروه قرار دارند آغاز شده است.
به گزارش اسوشیتدپرس از توکیو، در پیامی که روز جمعه روی اینترنت قرار گرفت ساعتی دیده می شود که در حال شمارش معکوس است و در کنار آن تصاویر وحشتناک گروگان های دیگری که گروه داعش آنها را سر بریده است، نمایش داده می شود.
گروه ستیزه جوی داعش یک ضرب الاجل 72 ساعته برای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تعیین کرد - که روز جمعه به پایان رسید - و از توکیو خواست برای آزادی گروگان ها 200 میلیون دلار پرداخت کند. در پیامی که در یک مجمع اینترنتی محبوب در میان ستیزه جویان منتشر شد عکس یا تصویری از گروگان های ژاپنی دیده نمی شود.
این پایگاه اینترنتی پیش از این تصاویر ارسال شده داعش را به سرعت و پیش از سایر منابع منتشر می کرد. تلویریون ژاپن منتشر شدن این پیام داعش را در اخبار خود اعلام کرده است.
وضع تلاش های دولت ژاپن برای آزاد کردن این دو گروگان نامشخص است. یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن در پاسخ به واکنش این دولت به تازه ترین پیام داعش اعلام کرد دولت سرگرم بررسی این پیام است.
سوگا گفت: «وضع دشوار است اما ما هر کاری می توانیم برای آزادی گروگان ها انجام می دهیم. ژاپن از همه مجراها از جمله سران قبایل محلی برای تماس با گروگانگیران استفاده خواهد کرد».
وی گفت گروگانگیران هیچ تماس مستقیمی با مقامات دولتی ژاپن برقرار نکرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =