سایت صدای اقتصاد نوشت:

 

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: به طور قطع اگر فکری برای کاهش بودجه کشور به دلیل کاهش قیمت نفت نشود، بسیاری از پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه های راه، متوقف خواهند شد.

سیده فاطمه مقیمی  افزود: بخش زیادی از درآمدهای بودجه ای کشور از راه فروش نفت تامین می شود و جبران این کسری به راحتی انجام نخواهد شد.

وی افزود: راهکارهای چندی در خصوص جبران این کسری عنوان شده است که بالا بردن نرخ مالیات ها یکی از آنهاست. اما باید توجه کرد که این راهکار، تبعات منفی زیادی خواهد داشت که یکی از آنها تاثیر افزایش مالیات در قیمت تمام شده تولید است.

مقیمی ادامه داد: به نظر می رسد به جای چنین راهکارهایی باید به راهکارهایی اساسی تر کردن مانند  اشتغال زایی در کشور و درآمد زایی از طریق آن بیندیشیم. به طور حتم تمرکز بر کسب و کارهای جدید، توجه به تفکرات و ایده های نو و در واقع کارآفرینی می تواند به وضعیت اقتصادی ما کمک قابل توجهی کند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی می تواند به اجرای پروژه های عمرانی نیز کمک کند اضافه کرد: ایجاد اشتغال و درآمدزایی در این بخش ها به سیستم اقتصادی کشور کمک می کند و همزمان پروژه های اجرایی نیز با وابستگی کمتری به بودجه دولت اجرایی خواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران افزود: برای انجام چنین کاری، بخش خصوصی باید تقویت شود و با حمایت دولت، تسهیل فضای کسب و کار و تغییرنگاه به اشتغال زایی این بخش بتواند اجرای پروژه های عمرانی را به دست بگیرد.

وی تصریح کرد بخش خصوصی کشور در حال حاضر آمادگی بر عهده گرفتن اجرای پروژه های عمرانی را دارد اما در انتظار راهکارهای قانونی برای انجام این کار است.

به گفته مقیمی قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار دو سال قبل در مجلس مصوب و اوایل سال گذشته به دولت ابلاغ شد، اما هنوز آیین نامه های آن تدوین واجرا نشده است در حالی که بخش خصوصی کشور نیازمند حمایت قانونی است.

وی اعلام کرد: یکی از دلایلی که موجب می شود ایران در برخی شاخص های اقتصادی از جمله کسب و کار رتبه پایینی داشته باشد، انجام کاغذ بازی در کشور برای اجرای بسیاری از کارهاست.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می تواند موجب رونق گرفتن اقتصاد کشور شود و این موضوعی است که دولت باید هر چه سریع تر به آن توجه کند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =