مهر نوشت:

داریوش فرهنگ کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه در جشنواره امسال فیلم فجر اثری ندارم گفت: با جیب خالی نمی توان از سینما حمایت کرد و جیب پر می خواهد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان و طلسم شدگان در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سال جاری فرصتی برای ساخت فیلم و ارائه آن به جشنواره فیلم فجر نداشتم.

وی با بیان اینکه در حال کارکردن روی یک فیلمنامه هستم اظهار امیدواری کرد تا در جشنواره سال آینده فیلم فجر حضور داشته باشد.

کارگردان دو فیلم با یک بلیت و یک گزارش واقعی به وضع سینمای ایران اشاره کرد و گفت: تا زمانی که رونق اقتصادی در کشور نداشته باشیم، رونق فرهنگی راه نمی افتد.

فرهنگ یادآور شد: چرخ لنگان بحران مالی چه در تلویزیون و سینما راه نیفتد، اوضاع درست نمی شود.

این کارگردان سینما در پاسخ به اینکه آیا توجه دولت به حوزه سینما بهتر شده یا خیر، گفت: آنها نیز با دست خالی نمی توانند حمایت مطلوبی از هنر سینما داشته باشند.

اختتامیه هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش در بخش های ترنه وا، پیامبر اکرم(ص)، صلح و دوستی، فرهنگ عامه، مستند، داستانی، تجربی شامگاه پنجشنبه برگزار شد و در هر بخش از فیلمسازان تقدیر شد.

هزار و ۹۸ اثر به این دوره جشنواره ارسال شد که ۱۱۰ اثر برون مرزی است و در چهار روز برگزاری جشنواره بیش از ۱۰۰ اثر در بخش های مختلف در دو سالن به نمایش در آمد. برگزاری ورک شاپ عکاسی، نقد و بررسی فیلم ها، نشست با فیلمسازان خارجی، ورک شاپ دولت نظر فیلمساز روسیه و ورک شاپ هوشنگ مرادی کرمانی از جمله بخش های این جشنواره بوده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =