ایوبی: ایران مدرسه فیلمسازی است/ بودجه برای جشنواره‌های استانی فیلم فجر نداریم

مهر نوشت:

رئیس سازمان امور سینمایی ایران با اشاره به فعالیت انجمن سینمای جوانان در ۶۰ نقطه کشور از ایران به عنوان مدرسه فیلمسازی یاد کرد.

حجت الله ایوبی در حاشیه اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش با موفقیت در استان مازندران برگزار شد، گفت: هم داوران و هم مسئولان از جشنواره راضی بودند و شاهد جهش کیفی در حوزه فیلمسازی در این دوره جشنواره بوده ایم.

ایوبی گفت: از این جشنواره استقبال شده است و بخش بین الملل نیز نگاهی ویژه به کشورهای منطقه و فارسی زبان داشته است.

رئیس سازمان امور سینمایی ایران افزود: جشنواره دائمی وارش نیز در بابل مستقر می شود و این جشنواره به جشنواره مهم منطقه ای تبدیل می شود.

رئیس سازمان امور سینمایی ایران تصریح کرد: آثاری که از کشورهای منطقه به این جشنواره رسید، آثار خوبی بوده که بخشی از جوایز جشنواره را نیز بخود اختصاص داده است.

ایوبی یادآور شد: بسیار جای خوشحالی است که فیلمسازان خارجی آثار برجسته شان را به جشنواره کشورمان بفرستند تا فیلمسازان کشورمان در کنار دیگر آثار آنها را ببینند.

رئیس سازمان امور سینمایی ایران، در پاسخ به اینکه چرا جشنواره استانی فیلم فجر در استانها امسال برگزار نمی شود گفت: سال گذشته بودجه خاصی از سوی وزارت کشور در نظر گرفته شده بود تا جشنواره در استانها برگزار شود ولی امسال این بودجه وجود ندارد.

ایوبی یادآور شد: همچنین مالک فیلمها تهیه کنندگان هستند و صاحبان فیلم باید راضی باشند تا فیلمهایشان همزمان با جشنواره در تهران در شهرستانها نیز نمایش داده شود و گاهی امکان مالی نمایش فیلم را نداریم.

وی تصریح کرد: اگر استان و شهرستانها با تهیه کنندگان توافق و هزینه های مالی را تامین کنند ما از نمایش فیلمهای جشنواره در شهرستانها استقبال می کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور، با بیان اینکه شمار سینماهای فرسوده کشور زیاد است گفت: برخی از این سینماها در جاهایی هستند که امروزه به دلیل بافت جمعیتی و شهری، این سینماها دیگر معنایی ندارند.

وی افزود: در حال بررسی همه جانبه هستیم که کدامیک از این سینماها نیاز به تغییر کاربری و کدامیک نیازمند بازسازی هستند تا اقدام کنیم.

رئیس سازمان امور سینمایی کشور از مجتمع های پردیسان به عنوان تجربه موفقی برای توسعه سینماها، یاد کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =