تفاهم نامه همکاری میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) با هدف همکاری های مشترک علمی، پژوهشی و اجرایی در گردشگری حلال امضا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه همکاری میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) با هدف توسعه فرهنگ گردشگری حلال امضا شد.

طبق مفاد این تفاهم نامه تهیه طرح جامع گردشگری حلال در سطح ملی، تعیین نیازهای مطالعاتی در خصوص تدوین استانداردهای گردشگری حلال ، مشخص کردن طرف های مسئول در بخش دولتی و خصوصی و تهیه نقشه راه ، انجام پژوهش های کاربردی در زمینه زنجیره گردشگری حلال، آموزش و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز و نیز برگزاری سمینارها ، کنفرانس ها و نمایشگاه های ملی و بین المللی تعیین و استانداردهای دفاتر مسافرتی و تاسیسات گردشگری در دستور کار طرفین قرار گرفت.

همچنین مصوب شد دو طرف نسبت به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت مرتبط با گردشگری حلال، توسعه ارتباطات و تعاملات علمی و پژوهشی با سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی مرتبط همکاری و اهتمام در زمینه فعالیت آژانس های مسافرتی حلال، ایجاد زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی و همکاری در صدور مجوز نشان حلال برای مؤسسات و دفاتر تابعه گردشگری تعامل و همکاری داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد به منظور پیشبرد اجرای این تفاهم نامه کارگروهی متشکل از نمایندگان دو طرف تشکیل و ضمن احصای راهکارهای اجرایی کردن مفاد تعیین شده، اولویت بندی ، برنامه زمانی ، اصلاح و تجدید نظر در برآورد هزینه ها، تعیین عناوین ، اعتبارات لازم و همکاری مشترک توسط این کارگروه انجام پذیرد.

گفتنی است مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) بعنوان تنها مرجع صدور مجوز در عرصه حلال از سوی کنفرانس کشورهای اسلامی (OIC) مشخص شده است و دبیرخانه آن در تهران قرار دارد.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =