مهر نوشت:

دبیر شورای نگهبان گفت: برای اصلاح جامعه راهی جز سپردن کار به افراد متخصص وجود ندارد و هر جا مشکلی در کشور وجود دارد به خاطر این است که افراد فاقد صلاحیت مسئولیت را بر عهده گرفته اند.

آیت الله احمد جنتی شامگاه پنجشنبه در همایش ناظران امین در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد افزود: باید افرادی در مملکت مسئولیت بر عهده بگیرند که ضمن اعتقاد به قانون اساسی تسلیم دشمن نشده و بر سر انقلاب و وطن‌ وارد معامله نشوند.

وی با اشاره به اینکه فساد در قسمت‌های مختلف کشور به شدت رشد پیدا کرده است، ادامه داد: به نظر من با قرار گرفتن افراد صالح بر مسئولیت ها این مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت ناظران در انتخابات بیان داشت: شورای نگهبان یکی از بزرگترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی ایران است که به اصلاح ریشه‌ها می‌پردازد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورای نگهبان با هیچ‌ شخصی معامله نمی‌کند و اهل مسامحه هم نیست ادامه داد: بررسی صلاحیت نامزدها یکی از وظایف مهم شورای نگهبان است و این شورا تلاش می کند تا افراد صالح مسئولیت های کلیدی نظام را برعهده بگیرند.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: عده‌ای از هم‌اکنون می‌دانند که صلاحیتشان در شورای نگهبان تأئید نمی‌شود و لذا شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی شورای نگهبان این است که اجازه ندهد هیچ قانونی برخلاف شرع به تصویب برسد و لذا اگر مصوباتی برخلاف شرع باشد شورای نگهبان آن را اصلاح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان صلاحیت کاندیداها را تعیین می‌کند افزود: از مدت ها قبل عده‌ای برای انتخابات در حال فعالیت هستند تا سهمی در مجلس آینده برای خود ایجاد کنند که اگر مقدمات مشروع و معقولی باشد هیچ مشکلی نیست اما برخی از فعالیت ها با جناح ‌بندی‌های سیاسی همراه است.

نیاز به بصیرت بخشی و دشمن شناسی

امام جمعه موقت تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه سال ۸۸ بیان داشت: در جریان این فتنه عده ای که دست پرورده استکبار بودند در صف اول قرار گرفتند و عده ای نیز به دلیل نداشتن بصیرت فکر کردند که باید در خیابان شعار بدهند و لذا بعدها پشیمان شدند.

وی با تاکید بر بصیرت بخشی و دشمن شناسی بیان داشت: حمایت دشمن از برخی افراد نشانه اینست که این افراد در راستای تحقق اهداف دشمن قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر حق را بشناسیم و به مردم معرفی کنیم مردم نیز به سمت حق گرایش پیدا می‌کنند.

آیت الله جنتی همچنین با محکومیت نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات مسلمانان نیز گفت: توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) در همه کشورها دنیا محکوم است.

وی بیان داشت: هر چند که این اتفاق حادثه ای تلخ بود اما برکاتی نیز به دنبال داشت زیرا موجب شد تا دشمنان مسلمانان مشخص شون و همچنین زمینه ساز وحدت بیشتر بین جوامع مسلمان شد.

وی ادامه داد: این موضوع مصداق بارز شیرینی و تلخی شهادت است زیرا هرچند شهادت برای جامعه ما بسیار تلخ است اما آثار و برکاتی از جمله استقامت و ایستادگی را به همراه داشت.

جنتی با بیان اینکه آمریکا و کشور های غربی ادعا می کنند که با ایران مشکل دارند، افزود: این واقعه نشان داد که آنها از نفوذ اسلام هراس دارند و دشمنی آنها با اسلام است.

وی بیداری مسلمان، انزجار از دشمنان، شکل‌گیری وحدت و پایداری امت حزب‌الله را از برکات این حادثه تلخ عنوان کرد و اذعان داشت: آنها از اینکه نام پیامبر به عظمت برده شود هراس دارند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =