ایرنا نوشت:

جنبش انصارالله یمن روز پنجشنبه از امتیازات پیشنهادی دولت در مورد تقسیم قدرت در این کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، با این حال نیروهای این جنبش همچنان در مقابل اقامتگاه 'عبدربه منصور هادی' رییس جمهوری یمن مستقر هستند.

'محمد البخیتی' عضو جنبش انصارالله گفت که امتیازات پیشنهادی هادی مطابق با توافق صلحی است که این گروه با دیگر گروه های سیاسی یمن به هنگام در اختیار گرفتن صنعا پایتخت یمن در ماه سپتامبر (شهریور ماه) منعقد کرد.

وی افزود: این توافق جدید، یک سری اقدامات برای اجرای توافق صلح و همکاری را شامل می شود و نشان می دهد که انصارالله قصد تضعیف روند سیاسی را ندارد.

وی اضافه کرد که عقب نشینی نیروهای انصارالله و آزادی 'احمد عوض بن مبارک' مشاور رییس جمهوری یمن ظرف سه روز آینده امکان پذیر خواهد بود، مشروط بر اینکه مقامات به اجرای توافق به طور تمام و کمال پایبند باشند.

هادی روز گذشته (چهارشنبه) گفت که آماده است مطالبات انصارالله در زمینه تغییر قانون اساسی و تقسیم قدرت را بپذیرد.

با این حال، شاهدان گفتند که پایتخت یمن همچنان در سطح وسیعی تعطیل است، حتی با وجودی که فرودگاه و بندر شهر عدن در جنوب این کشور امروز (پنجشنبه) فعالیت خود را از سر گرفته است.

یک مقام دیگر وابسته به جنبش انصارالله نیز گفت که انتظار دارد هادی تصمیم خود در مورد پست های دولتی را اعلام کند و پس از آن این گروه روند آزادی بن مبارک و عقب نشینی تدریجی از ساختمان های ریاست جمهوری را آغاز می کند.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: تکمیل عقب نشینی با تکمیل همه تصمیمات مرتبط با توافق انعقادی روز گذشته همزمان خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =