سرمربی استقلال می‌گوید که جام‌جهانی به ضرر تیمش تمام شد؛ چرا که بسیاری از بازیکنانش بعد از این تورنمنت دچار افت محسوس شده‌اند.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی پس از بازی دوستانه تیمش برابر راه‌آهن كه با تساوی یك بر یك به پایان رسید در جمع خبرنگاران درباره شرایط کنونی استقلال گفت: شرایط ما نسبت به نیم‌فصل اول بهتر است. در این بازی نیز سعی کردیم از بازیکنان جوانان و امید خود در چند پست استفاده کنیم که خوشبختانه آنها با بازی خوب‌شان ما را امیدوار کردند.
وی در ادامه با گلایه از عدم حضور بیشتر بازیکنان تیمش در اردوهای تدارکاتی این تیم در طول دو سال گذشته افزود: متاسفانه دو سال است که ما در اردوها به دلیل نداشتن بیشتر بازیکنان‌مان بیشتر به کارهای بدنی پرداخته‌ایم و نه به کارهای تاکتیکی. در این 5 هفته اخیر هم ما تعداد کمی از بازیکنان‌مان را در اختیار داشتیم و به همین دلیل بیشتر به کار بدنی پرداختیم. متاسفانه از زمانی که قهرمان شدیم و در جمع 8 تیم برتر آسیا حضور پیدا کردیم شرایط اردوهای ما به همین منوال بوده است. متاسفانه جام جهانی به ضرر ما تمام شد و بازیکنان ما که در تیم ملی حضور داشتند، نه تنها به ما کمک نکردند که دچار افت محسوسی شدند. امیدوارم جام ملت‌ها به سود استقلال تمام شود و بازیکنان ما شاداب به تمرین‌ها برگردند.
قلعه‌نویی با اشاره به مصدومیت هلمکه بازیکن جدید تیمش خاطرنشان کرد: او بازیکن خیلی خوبی است اما متاسفانه در بازی با نفت آبادان از ناحیه مینیسک پا آسیب دید و فعلا تحت درمان قرار دارد. به هر حال این مشکلات پیش می‌آید؛ کما اینکه بیگ‌زاده دو بار در تمرین‌های تیم ملی دچار آسیب دیدگی شد. پس می‌بینیم که این مسائل جزئی از فوتبال است.
سرمربی استقلال در ادامه با گلایه از نحوه دعوت شدن برخی از بازیکنان تیمش به اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: درست است که تیم ملی در برهه حساسی قرار دارد و باشگاه‌هایی مثل استقلال چند تن از بازیکنان خودشان را به همین خاطر در اختیار ندارند ولی باید بدانید که پل رسیدن به تیم ملی حضور خوب در باشگاه‌هاست. کسی که حضور خوب در باشگاهش ندارد، دلیلی ندارد که به تیم ملی دعوت شود. من برای بازیکنانی مثل محمد نوری، شهباززاده، عقیلی، خلعتبری که در لیگ خوب بازی کردند اما به تیم ملی دعوت نشدند، ناراحت هستم. شاید آقایان لیگ را نگاه نمی‌کنند.
قلعه‌نویی درباره اجازه حضور تماشاگران و اصحاب رسانه پس از چند ماه در کمپ حجازی برای تماشای بازی دوستانه با راه آهن نیز خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم رسانه و مطبوعات از ارکان مملکت و ورزش هستند ولی آنها نیز باید بدانند که قلم آنها باید برای بسترسازی جامعه استفاده شود. با آدم‌هایی مشکل داریم که حرمت و قداست قلم‌شان را حفظ نمی‌کنند.
او در ادامه درباره بازی فردای تیم ملی ایران در برابر عراق در مرحله یک چهارم نهایی نیز خاطرنشان کرد: من به همه بچه‌های تیم ملی خسته نباشید می‌گویم. همین که ما به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کردیم شایسته تقدیر و ستایش است. به هر حال در بازی‌های تک حذفی شانس بسیار مهم است. کما اینکه ما نیز در مرحله مقدماتی در چند مورد شانس آوردیم.
وی تیم عراق را تیمی جوان، باانگیزه و بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: نباید عراق را دست کم بگیریم چرا که آن‌ها تیمی جوان و باانگیزه هستند و همین موضوع باعث می‌شود که عراقی‌ها یک نوع بازی احساسی را به نمایش بگذارند و شما می‌دانید که وقتی تیمی احساسی بازی کند، ممکن است بسیار خوب ظاهر شود.
سرمربی استقلال به تاکتیک دفاعی تیم ملی و کارلوس کی‌روش اشاره کرد و گفت: یقینا در این بازی هم تیم ملی تمرکزش را بر کار دفاعی خواهد گذاشت و ابتدا به فکر گل نخوردن و بعد از آن استفاده از ضربات ایستگاهی و ضدحمله‌ها برای رسیدن به گل است؛ چرا که در خط هافبک و حمله ما از عناصری مانند دژآگه، شجاعی، حاج‌صفی و قوچا‌ نژاد بهره‌مندیم که در بازی‌های قبل نیز بسیار به ما کمک کردند. ضمن این که تیم ملی از نظم دفاعی خوبی برخوردار است.
قلعه‌نویی در این باره اضافه کرد: همان طور که گفتم شانس عنصر بسیار مهمی در بازی فردا خواهد بود. به عنوان مثال در فینال جام جهانی 2014 دیدیم که آلمان بدترین بازی خود را به نمایش گذاشت و آرژانتین بهترین بازی خودش را. اما بخت و اقبال با آلمانی‌ها همراه بود و آن‌ها توانستند قهرمان جهان شوند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =