واحدمرکزی خبر نوشت:

یکی از مقامات قضایی مصر اعلام کرد دادگاهی در مصر پنجشنبه حکم آزادی دو تن از پسران حسنی مبارک رئیس جمهوری مخلوع مصر را تا زمان محاکمه جدید در یک پرونده فساد مالی ، صادر کرد.
فرید الدیب وکیل این دو تن گفت دوره بازداشت موقت علاء و جمال مبارک به حداکثر دوره بازداشت رسیده است وبنابراین می تواند زندان را ترک کند.
دو پسر مبارک قرار است بار دیگر به همراه پدر خود به اتهام اختلاس بیش از 10 میلیون یورو از اموال عمومی که به امور حفظ و نگهداری کاخ ریاست جمهوری اختصاص داشت، محاکمه شوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ، در این پرونده ، دو پسر مبارک ماه مه به چهار سال زندان محکوم شده بودند درحالی که پدر آنان به سه سال زندان محکوم شد.
اما پس از درخواست تجدید نظر وکلای خانواده ، دادگاه تجدید نظر سیزدهم ژانویه این رای را باطل اعلام و دستور محاکمه جدید را صادر کرد.
در پرونده دیگری ،‌دادگاهی در قاهره نوامبر این سه نفر را از اتهامات دیگر فساد مالی تبرئه کرد.
اتهام همدستی در قتل که علیه مبارک به سبب قتل صدها تظاهرکننده در طول سرکوب قیام سال 2011 مطرح شده بود ، رها شد.
آزاد کردن خانواده مبارک برای فرمانده سابق ارتش و رئیس جمهوری کنونی مصر است که از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری اسلامگرای مصر در ژوئیه 2013 ، مدافعان حقوق بشر او را غالبا به ایجاد حکومتی مستبدتر از حکومت مبارک متهم می کنند . موضوع غامضی است .
وکیل مبارک اعلام کرد مبارک با وجود آنکه حکم آزادی او صادر شده است همچنان در یک بیمارستان نظامی در قاهره باقی خواهد ماند درحالی که رسانه های دولتی مصر اعلام کردند آزادی احتمالی مبارک به تصمیم جدید دستگاه قضایی وابسته است .
محاکمه خانواده مبارک اکنون تحت الشعاع دو پرونده ای قرار گرفته که علیه مرسی و رهبران اخوان المسلمین تشکیل شده است .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =