رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا: باید قبح قاچاق پررنگ شود/ قاچاق، آفت شرایط موجود است

ایرنا نوشت:

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در کشور برای عبور از مشکلات رکود و توسعه اقتصادی ناچار به مقابله با مساله قاچاق هستیم، زیرا قاچاق، آفت شرایط موجود است و در مسایلی مانند بهداشت، سلامت و امنیت مشکلات عدیده ای ایجاد و همه تلاش ها را نابود می کند.

حبیب الله حقیقی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، با تاکید بر انجام کار فرهنگی در زمینه مبارزه با کالای قاچاق اظهار کرد: با تبلیغات هوشمندانه باید قبح مساله قاچاق هم برای قاچاقچی کالا و هم برای مصرف کننده آن مشخص شود، چرا که قاچاق و استفاده از کالای قاچاق در سبک زندگی مردم تاثیر دارد و موجب فاصله گرفتن مردم از سبک زندگی اسلامی می شود.

وی با اشاره به تاثیر لقمه حلال در زندگی افراد گفت: در این حوزه باید از ظرفیت مبلغان استفاده کنیم و مبلغان روحانی قبح قاچاق و نیز عدم گرایش به مصرف کالاهای قاچاق را برای مردم بیان کنند تا رغبت مردم به استفاده از کالاهای قاچاق کاهش یابد و در این زمینه از رهنمودهای مراجع تقلید و علما استفاده می کنیم.

حقیقی خاطر نشان کرد: در حوزه مسایل فرهنگی در این زمینه می توانیم اقدامات موثری انجام دهیم و می تواند از برخی اقدامات اقتصادی نیز موثرتر باشد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هیات همراه امروز در قم با حضرات آیات مراجع تقلید لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی و ناصر مکارم شیرازی، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار می کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا بهبهان US ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام من یک سوال دارم از شما یکی از دوستهای من با پراید تصادف کرد با زن و بچه اش زنده زنده سوختن حالا خودت بگو اگر واردات ماشین خارجی ازاد بود این دوست ما ما میرفت پراید بخره ؟؟؟؟ الان گمرک داره 100 قیمت یک ماشین رو میگره به چه حسابی ؟؟؟؟ مگه نه اینکه شرکت تویوتا ممکنه فقط 10 قیمت یک ماشین سودش باشه ... چرا گمرک 100 میگیره ؟؟؟؟؟؟