ایسنا نوشت:

آمریکا کمکی شش میلیون دلاری به "دولت موقت سوریه" اعطا کرد که برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و امداد رسانی در مناطق تحت تصرف مخالفان سوری به آنها اعطا شده است.

به گزارش سایت اینترنتی المحیط، خبر اعطای این کمک مالی در حاشیه یک کنفرانس در شهر غازی آنتپ ترکیه اعلام شد.

احمد طعمه، "نخست وزیر دولت موقت سوریه" نیز در مصاحبه با العربیه گفت: این نخستین حمایت مالی مستقیم از سوی دولت آمریکا به دولت موقت است که به دنبال تلاش‌های دولت موقت در دوره اخیر صورت گرفته است.

وی گفت: دولت موقت این اطمینان را به جامعه بین‌المللی داده است که در صورت حصول توافقی که به نفع آینده مردم سوریه باشد، دولت موقت مانعی در مقابل چنین توافقی نخواهد بود و در صورتی که هرگونه نهاد سیاسی انتقالی با اختیارات کامل تشکیل شود دولت موقت خود را تحت سیطره آن خواهد دید.

در همین حال، ماری ورد، نماینده آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا گفت: پس از تجاربی که دولت موقت سوریه در زمینه تعامل با شوراهای محلی و نهادهای دیگر پیدا کرده اعتماد دولت آمریکا به این نهاد بیشتر شده است و در حال حاضر دولت موقت سوریه می‌تواند اداره این اموال را برعهده بگیرد و دولت آمریکا اطمینان دارد که این کمک مالی به صورت مناسب به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که دولت موقت سوریه موفق شود گروه‌های تحت حمایت خود را مشخص و اعلام کند که این تجهیزات و اموال ارائه شده در کجا خرج می‌شود، یک کمک دیگر نیز به آنها ارائه خواهد شد. کمک دوم به ارزش 6 / 1 میلیون دلار است و هدف از آن تقویت نقش نهادهای دولت موقت و شوراهای محلی وابسته به آن است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =