آغاز صدور مجوز برای آزاد‌پزی نان/ تعیین قیمت‌ جداگانه در هر استان

ایسنا نوشت:

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز صدور مجوز برای نانوایی‌های آزاد‌پز در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: قیمت نان‌ در نانوایی‌های آزادپز برای هر استان جداگانه تعیین می‌شود.

علی قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صدور مجوز برای نانوایی‌های آزادپز در برخی استان‌ها آغاز شده و در این راستا برخی نوانایی‌های صنعتی و نیمه‌حجیم نیز به نانوایی‌های آزاد‌پز تبدیل می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برای تعیین قیمت نان در نانوایی‌های آزاد‌پز سقفی مشخص خواهد شد یا خیر؟ افزود: چارچوب‌های مشخص برای قیمت نان در نانوایی‌های آزاد‌پز در هر یک از کارگروه‌های استانی به صورت جداگانه تعیین می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: بحث آزادپزی 20 درصد نانوایان که از دید رسانه‌های خبری و تحلیل‌گران حوزه آرد و نان مغفول ماند و کمتر به آن پرداخته شد، می‌تواند در جهت رقابتی‌تر شدن فضای کسب و کار بین خبازی‌های کشور و افزایش کیفیت نان موثر باشد. چرا که در این صورت نانوایی‌های آزادپز می‌توانند آرد مورد نیاز خود را از بازار آزاد با هر قیمتی که می‌توانند تهیه کنند و در این صورت می‌توانند نان تولیدی را به قیمت آزاد به مردم عرضه کنند.

قنبری پیش از این گفته بود صدور مجوز برای 20 درصد نانوایی‌های آزاد‌پز در استان‌ها از ابتدای بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    6 1
    متاسفم واقعا. اگر راست میگید تجارت و قیمت خودرو رو آزاد کنید. نه نان مردم را
  • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    5 1
    دولتی پز نداریم که همه ازاد پزن اینم یه بهونه برا گرونی نون
  • بهروز A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 0
    هر بار که نان را گران می کنند می گویند برای کیفیت بهتر است که در عمل کیفیت بهتر نمی شود ونان سبکتر و نامرغوب تر میشود . اگر قرار است صرفه جویی شود و یارانه حذف شود در جاهای دیگر که ریخت و پاش هست .نه در خوراک و سلامت مردم مستضعف