وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایطی که عرضه و تقاضای نیروی کار متناسب نیست، تغییر قانون کار به صلاح نیست.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی پس از پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: شرط موفقیت هماهنگی درون سیستمی بود که برای پایدار شدن آن دنبال می شود، مبارزه با فقر غذایی بی تنش انجام شده و برای تقویت کرامت به دنبال توزیع در درب منازل هستیم.

وی ادامه داد: با نظام شناسایی مادران و کودکان دچار سوء تغذیه هم به یارانه بگیران کالایی اضافه شدند ضمن این که با تصمیم امروز دولت سقف را به بیش از 200 هزار تومان افزایش داده ایم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهارداشت: در مبارزه با فقر آموزشی در کمیسیون فرهنگی سند مبارزه با فقر سوادی تصویب شد.

ربیعی با بیان این که بیش از 9 میلیون نفر کم سواد و بی سواد در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: مهارت اجتماعی و زندگی هم در فقر سوادی باید اضافه شود و کودکان بازمانده از تحصیل در شورای عالی رفاه دنبال شده است.

وی ادامه داد: کار دیگر که در شورای عالی آینده مطرح می شود سبد بیمه ای است که حتی بیمه تکمیلی هم در آن دنبال می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در بخش مسکن هم با افتخار اعلام می کنم که بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به کمک آمده اند و هیچ خانواده با دارا بودن بیش از دو معلول فاقد مسکن نخواهند بود.

بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران را دنبال می کنم

ربیعی همچنین درباره بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران تصریح کرد: موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران بوده ام و در حال حاضر به دنبال آن نیستم که انجمنی فعال شود که چند روز دیگر تعطیل شود.

وی افزود: من اگر وفادارتر از دیگران نباشم به اندازه آنها دلسوز هستم، آرام این مسیر را دنبال می کنم. این کار دنبال می شود و باید با مبانی حقوقی این کار دنبال شود.

به دوستان اطمینان می دهم که ان شاء الله نتیجه خواهیم گرفت.

برای کمک به مسکن مهر بیمه را افزایش ندادیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر از اظهارات خود با بیان این که گروه های مشکل دار تعاونی ها به حداقل رسیده است، تصریح کرد: مشکل تعاونی مسکن فرهنگیان ربطی به دولت ندارد.

ربیعی همچنین از توزیع گوشت سفید در دو سبد دیگری که تا پایان سال توزیع می شود خبر داد.

وی در ادامه از تشکیل کمیته مشترک دبیرخانه شورای عالی اشتغال و بانک مرکزی خبر داد و گفت: منابع صندوق توسعه ملی برای پروژه هایی که سقف مشخصی دارند به کمک خواهد آمد اما برای ایجاد اشتغال نباید منتظر کارهای بزرگ باشیم.

وی با بیان این که به سمت حمایت از بنگاه های خرد و کوچک حرکت می کنیم، خاطرنشان کرد: آثار اشتغالی خروج از رکود منهای 5.6 به سرعت قابل مشاهده نیست و در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم.

اتاق بازرگانی در گذشته دچار سیاست زدگی شده بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد انتخابات اخیر اتاق تعاون اظهارداشت: شعار ما باغبانی بدون مداخله است و انتخابات اخیر اتاق تعاون با حضور سه گرایش موجود در آن برگزار شده است.

ربیعی درباره افزایش دستمزد هم گفت: افزایش دستمزد تابع شرایطی است که هم باید به وضع کارفرمایان و کارآفرینان وهم به کارگران نگاه کرد، با اقداماتی که انجام شد، امسال از ریزش 230 هزار نیروی شاغل جلوگیری کردیم

وی تصریح کرد: به آرمان های کارگری خود وفادارم و می دانم زندگی کارگری سخت است امسال هم نظام سه جانبه گرایی را همچون سال گذشته دنبال می کنیم و امیدوارم تصمیم مناسبی در این باره اتخاذ شود.

وی درباره تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: با جنجال کار را دنبال نمی کنیم نیازی به مصاحبه هر روز نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: متهم پرونده از من شکایت کرده و می خواهد که من وارد ماجرا شوم، قوه قضاییه با عدالت پرونده را دنبال می کند، اصلاحات ساختاری تامین اجتماعی هم دنبال می شود.

یک ریال از حق کارگران نخواهم گذشت

ربیعی با تاکید بر این که یک ریال از حق کارگران نخواهم گذشت، اظهارداشت:شما کمک کنید تامین اجتماعی به محیط امن روانی خود برگردد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده های 123میلیارد تومانی و 200 میلیارد تومانی در تامین اجتماعی وجود دارد و در حال پیگیری است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره نحوه ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی گفت:اتفاقی که افتاده این بوده که به طور هدفمند به همه یارانه می دهیم

وی در عین حال خاطر نشان کرد: روی شناسایی دهک های پایین استوار شده ایم و اگر قرار باشد یارانه جدیدی پرداخت شود به این دهک ها داده می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمانه A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    1 0
    آقاي دكتر ربيعي چرا شما هر وقت مصاحبه ميكني گذشتگان را زير سوال ميبري؟؟؟ در همين دوران مديريت شما سازمان تامين اجتماعي اقدام به برگزاري ازمون استخدامي كرد كه تخلفات اشكار و متعددي را مرتكب شد....