باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده درششمین سخنرانی سالانه خود در کنگره اقتصاد رو به رشد و دستاوردهای سیاست خارجی آمریکا را محور سخنان خود قرار داد.

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز، وی همزمان به مسائل عمدۀ جهانی از جمله مقابله با حملات سایبری ، داعش و در آخر به برنامه هسته ای ایران پرداخت.

آقای اوباما با توجه به رشد ۵ درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه پایانی سال گذشته اعلام کرد کشورش از بحران مالی خارج شده است.

در عرصه اقتصاد وی وعده داد که سیاست هایش به نفع همه آمریکایی ها خواهد بود.

باراک اوباما که دو سال از طول دوره ریاست جمهوری اش باقی است با معرفی طرح افزایش مالیات ثروتمندان و حقوق حداقلی در آمریکا گفت:«شاهد سریع ترین رشد اقتصادی در بیش از یک دهه اخیر بوده ایم، کسری بودجه ما دو سوم کاهش یافته، ارزش سهام ما در بازارهای بورس دو برابر شده است، هزینه های بهداشتی و درمانی افراد به پایین ترین میزان آن در ۵۰ سال اخیر رسیده است، قضاوت و حکم روشن است...این سیاست ها تا زمانی که سیاست راه را بر آن نبندد ادامه خواهد یافت.»

آقای اوباما سیاست کاخ سفید در برابر گروه تروریستی داعش را همان سیاست پیشین آمریکا اعلام کرد؛ پرهیز از وارد شدن به جنگی زمینی اما تضعیف و در نهایت نابودی داعش.

وی گفت:«رهبری آمریکا در عراق و سوریه، قدرت نظامی ما، داعش را متوقف می کند. بجای کشیده شدن به جنگ دیگر زمینی در خاورمیانه ما در حال رهبری ائتلافی برزگ از جمله کشورهای عرب هستیم تا این گروه تروریستی را تضعیف و در نهایت نابود کنیم. این تلاش زمان خواهد برد و نیازمند تمرکز خواهد بود اما ما موفق خواهیم شد.»

هر دو مجلس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا در دست جمهوریخواهان است و آقای اوباما برای پیشبرد سیاست ها و برنامه های دولتش راه دشواری را در پیش رو خواهد داشت.

با این وجود وی در خصوص برنامه هسته ای ایران به صراحت گفت بخاطر مذاکراتی که با تهران در جریان است هرگونه تحریم تازه کنگره علیه ایران را تحریم خواهد کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =