واحد مرکزی خبر نوشت:

خبرنگار الجزیره ادعا کرد حوثی ها در دو روز اخیر بار دیگر در یمن قدرت نمایی کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، عبدالمالک حوثی رهبر شیعیان حوثی در یمن برای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور مهلت تعیین کرد.
«عمر صالح» خبرنگار شبکه از شهر صنعا گزارش داد عبدالمالک حوثی، چهار درخواست داشت و آنها را برای مقابله با توطئه ایجاد اختلافات در کشور خود ضروری دانست. مطالبات او به این شرح است: نخست، اصلاح نهاد ناظر بر گفتگوهای ملی است؛ گفتگوهایی که اوایل سال 2014 میلادی بر سر آن توافق شده بود. دومین درخواست او، اصلاح پیش نویس قانون اساسی و بالاخص پاراگراف مربوط به تقسیم یمن به شش منطقه فدرال است؛ سومین مطالبه عبدالمالک حوثی، اجرای کامل توافق صلح و مشارکت امضاء شده در ماه سپتامبر پارسال است تا زمینه لازم برای همکاری واقعی و شراکت در روند تصمیم گیری ها فراهم شود. آخرین درخواست او نیز رسیدگی به اوضاع کلی امنیت در یمن و مقابله با القاعده در مغرب است.
خبرنگار الجزیره افزود منتقدان عبدالمالک حوثی می گویند او می کوشد تصاحب کشور و قدرت در یمن توسط گروه خود را توجیه کند. اکنون قرار است رئیس جمهور یمن، نشستی با حضور مشاوران خود برگزار کند؛ مشاوران رئیس جمهور یمن نیز نماینده دیدگاه های مختلف سیاسی در این کشور هستند. عبدربه منصور هادی و دولت او چاره ای جز اجرای مطالبات رهبر حوثی ها ندارند، زیرا در صورت مخالفت از قدرت برکنار خواهند شد. روشن است که گرداننده امور در یمن کیست؛ اقدامات حوثی ها در دو روز اخیر نیز نمایش دیگری از قدرت نمایی آنها بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =